דף הבית » מדוע חשוב » מדוע חשוב לאכול מזונות פרוביוטיים בעת נטילת אנטיביוטיקה?

מדוע חשוב לאכול מזונות פרוביוטיים בעת נטילת אנטיביוטיקה?

מדוע חשוב לאכול מזונות פרוביוטיים בעת נטילת אנטיביוטיקה?

מה זה פרוביוטיקה?

פרוביוטיקה היא חיידק מועיל

פרוביוטיקה הם חיידקים ושמרים חיים המועילים לבריאות, במיוחד לבריאות העיכול. הם נמצאים במזונות ותוספי מזון מסוימים, ולעתים קרובות מכונים אותם חיידקים "טובים" או "ידידותיים". פרוביוטיקה נחשבת כמסייעת בשיקום האיזון הטבעי של חיידקים במעיים, שעלולים להיות מופרעים על ידי גורמים כמו תזונה לקויה, מתח ותרופות מסוימות, כגון אנטיביוטיקה.

פרוביוטיקה יכולה לסייע בהפחתת תופעות הלוואי של אנטיביוטיקה

אנטיביוטיקה היא תרופות חזקות המשמשות לטיפול במגוון זיהומים חיידקיים. אבל יכולות להיות להן גם תופעות לוואי, כמו הרג חיידקים מועילים במעיים. אכילת מזונות פרוביוטיים יכולה לעזור לחדש את החיידקים המועילים הללו, ולעזור להפחית את הסיכון לתופעות לוואי של אנטיביוטיקה.

אילו מזונות מכילים פרוביוטיקה?

ישנם מזונות רבים המכילים פרוביוטיקה, כולל יוגורט, קפיר, כרוב כבוש, קימצ'י, מיסו וטמפה. ניתן למצוא פרוביוטיקה גם בכמה משקאות מותססים, כמו קומבוצ'ה וקפיר מים. תוספי מזון זמינים גם, אם כי עדיף לקבל פרוביוטיקה ממקורות מזון במידת האפשר.

כיצד למקסם את היתרונות של פרוביוטיקה

כאשר נוטלים אנטיביוטיקה, חשוב לאכול מזון עשיר בפרוביוטיקה באופן קבוע. כמו כן, חשוב להימנע ממזונות שעלולים לשבש את איזון החיידקים המועילים במעיים, כגון מזון מעובד, סוכרים מזוקקים ואלכוהול. בנוסף, חשוב לקבל מספיק סיבים, שיכולים לעזור להזין את החיידקים המועילים במעי ולקדם איזון בריא.

סיכום

אכילת מזונות עשירים בפרוביוטיקה בעת נטילת אנטיביוטיקה יכולה לעזור לחדש חיידקים מועילים במעיים ולהפחית את הסיכון לתופעות לוואי. ניתן למצוא פרוביוטיקה במזונות רבים, כגון יוגורט, קפיר, כרוב כבוש, קימצ'י, מיסו וטמפה. כמו כן, חשוב להימנע ממזונות שעלולים לשבש את איזון החיידקים המועילים במעיים, כמו מזון מעובד, סוכרים מזוקקים ואלכוהול, ולקבל מספיק סיבים. על ידי ביצוע טיפים אלה, תוכל למקסם את היתרונות של פרוביוטיקה ולהפחית את הסיכון לתופעות לוואי של אנטיביוטיקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן