דף הבית » מדוע חשוב » למה יצחק רבין חשוב?

למה יצחק רבין חשוב?

למה יצחק רבין חשוב?

חיים מוקדמים

יצחק רבין נולד בירושלים בשנת 1922 למשפחה של עולים יהודים-רוסים. הוא גדל בבית ציוני והתחנך בבתי הספר המקומיים. הוא הצטרף ל"הגנה", ארגון חצי-צבאי יהודי, ב-1941 ושירת בצבא הבריטי במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה המשיך לשרת בצבא הישראלי, וב-1964 עלה לדרגת רמטכ"ל.

קריירה פוליטית

רבין נכנס לפוליטיקה בסוף שנות ה-60 ונבחר לכנסת בשנת 1973. הוא מונה לראש הממשלה ב-1974 וכיהן עד 1977. בתקופת כהונתו פיקח על חתימת הסכם סיני, שאיפשר את החזרת חצי האי סיני למצרים. הוא גם עשה מאמצים לשפר את היחסים עם העולם הערבי.

הסכמי אוסלו

רבין חזר ללשכת ראש הממשלה ב-1992 והיה חלק מרכזי במשא ומתן על הסכמי אוסלו, הסכם ציון דרך בין ישראל לפלסטינים. ההסכם קרא להקמת רשות פלסטינית ולהכרה באוטונומיה הפלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה. היא גם סיפקה את נסיגת הכוחות הישראליים מהשטחים והקמת מדינה פלסטינית.

רֶצַח

רבין נרצח ב-1995 על ידי קיצוני יהודי שהתנגד להסכמי אוסלו. מותו זכה להלם וצער בארץ ובעולם. לאחר מותו הוענק לו פרס נובל לשלום על מאמציו במשא ומתן על הסכמי אוסלו.

מוֹרֶשֶׁת

מורשתו של רבין היא של אומץ ופשרה. הוא היה מוכן לקחת סיכונים למען השלום והיה מוכן לנהל משא ומתן עם הפלסטינים, דבר שנראה אז כשנוי במחלוקת בישראל. הוא זכור כמנהיג שהיה מוכן לקחת סיכונים לטובת הכלל.

טבלת הישגיו של יצחק רבין

הֶשֵׂג תיאור
הסכם סיני החזיר את חצי האי סיני למצרים
הסכמי אוסלו ביססה אוטונומיה פלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה
פרס נובל לשלום הוענק לאחר מותו על מאמציו במשא ומתן על הסכמי אוסלו

יצחק רבין היה דמות חשובה בהיסטוריה הישראלית. הוא היה מוכן לקחת סיכונים למען השלום והיה חלק מרכזי במשא ומתן על הסכמי אוסלו, שהובילו לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני. מורשתו היא של אומץ ופשרה, והוא זכור כמנהיג שהיה מוכן לקחת סיכונים לטובת הכלל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן