דף הבית » מדוע חשוב » למה יום רבין חשוב?

למה יום רבין חשוב?

למה יום רבין חשוב?

מה זה יום רבין?

יום רבין הוא יום הנצחה לאומי ישראלי חשוב, החוגג את חייו ומורשתו של ראש הממשלה יצחק רבין, שנרצח בשנת 1995. היום מצוין מדי שנה בתאריך העברי של ה' בחודש חשון, שחל בדרך כלל ב סוף אוקטובר או תחילת נובמבר.

מורשתו של יצחק רבין

יצחק רבין היה פוליטיקאי ומדינאי ישראלי שכיהן כראש ממשלת ישראל החמישי בשנים 1974 עד 1977 ושוב משנת 1992 ועד להירצחו בשנת 1995. הוא היה דמות מפתח בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני וזכה בפרס נובל לשלום ב-1994 על מאמציו להביא שלום למזרח התיכון.

משמעותו של יום רבין

יום רבין הוא יום חשוב לעם ישראל שכן הוא משמש כתזכורת למורשתו של ראש הממשלה רבין ולמחויבותו לשלום ולצדק. היום מצוין באזכרה, טקסים ואירועים נוספים לכבוד זכרו של ראש הממשלה רבין ומורשתו.

איך חוגגים את יום רבין?

יום רבין נחגג באזכרה, טקסים ואירועים נוספים. במהלך האזכרה נאומים מפי מנהיגים פוליטיים ודתיים ומדליקים נרות לזכרו של ראש הממשלה רבין. אירועים נוספים המתקיימים ביום רבין כוללים קונצרטים, הרצאות ותערוכות אמנות.

שירותי זיכרון

ביום רבין מתקיימים אזכרה לכבוד זכרו של ראש הממשלה רבין ומורשתו. נאומים מפי מנהיגים פוליטיים ודתיים, ומדליקים נרות לזכרו של ראש הממשלה רבין.

טקסים ואירועים

ביום רבין מתקיימים טקסים ואירועים נוספים להנצחת חייו ומורשתו של ראש הממשלה רבין. אירועים אלה כוללים קונצרטים, הרצאות ותערוכות אמנות.

מרכז יצחק רבין

מרכז יצחק רבין הוא מוזיאון ומרכז מחקר המוקדש לזכרו של ראש הממשלה רבין ומורשתו. המרכז ממוקם בתל אביב ובו תערוכת קבע על חייו ומורשתו של ראש הממשלה רבין. יום רבין הוא יום חשוב לעם ישראל ומהווה תזכורת למורשתו של ראש הממשלה רבין ולמחויבותו לשלום ולצדק. למידע נוסף על יום רבין, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן