דף הבית » למה אני » למה אני מושך שיער?

למה אני מושך שיער?

למה אני מושך שיער?

מהי תלישת שיער?

תלישת שיער, הידועה גם בשם טריכוטילומניה, היא הפרעה נפשית המאופיינת בדחף שאי אפשר לעמוד בפניו לשלוף את השיער של עצמך. זוהי צורה של פציעה עצמית שעלולה לגרום למצוקה משמעותית ולפגיעה בתפקוד. משיכת שיער יכולה להתרחש בכל מקום בגוף, אך לרוב משפיעה על הקרקפת, הגבות והריסים. ההערכה היא כי עד 4% מהאוכלוסייה סובלים מטריכוטילומניה, כאשר נשים נוטות להיפגע יותר מאשר גברים.

מה גורם לתלישת שיער?

הסיבה המדויקת לטריכוטילומניה אינה ידועה, אך משערים שהיא קשורה לשילוב של גורמים ביולוגיים, פסיכולוגיים וסביבתיים. מאמינים כי תלישת שיער היא מנגנון התמודדות עם מתח, חרדה או שעמום. זה קשור גם לפרפקציוניזם, אימפולסיביות והערכה עצמית נמוכה.

מהן ההשפעות של תלישת שיער?

לתלישת שיער יכולות להיות מספר השפעות פיזיות ופסיכולוגיות. מבחינה פיזית, זה יכול להוביל לנשירת שיער, כתמים קרחים וצלקות. מבחינה פסיכולוגית, זה יכול להוביל לרגשות אשמה, בושה ומבוכה. זה יכול גם להוביל לבידוד חברתי ולקושי ביצירת מערכות יחסים.

איך להפסיק למשוך שיער

הצעד הראשון בטיפול בטריכוטילומניה הוא לזהות את הבעיה ולפנות לעזרה. הטיפול כולל בדרך כלל שילוב של טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, תרופות ושינויים באורח החיים. טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לעזור לזהות ולשנות את המחשבות וההתנהגויות המובילות לתלישת שיער. תרופות כגון תרופות נוגדות דיכאון וחרדה יכולות לעזור להפחית את הדחף לתלוש שיער. לבסוף, שינויים באורח החיים כגון ניהול מתח, טכניקות הרפיה ופעילות גופנית סדירה יכולים לעזור להפחית את הדחף למשוך שיער. צפו בסרטונים על תלישת שיער ביוטיוב חשוב לזכור שטריכוטילומניה היא הפרעה הניתנת לטיפול ושבעזרה נכונה אפשר להפסיק את תלישת השיער ולנהל חיים בריאים ומספקים. אם אתה או מישהו שאתה מכיר מתמודד עם טריכוטילומניה, חשוב לבקש עזרה מאיש מקצוע מוסמך לבריאות הנפש. מצא מידע נוסף בויקיפדיה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן