דף הבית » למה אני » למה אני מוציא את השיער שלי?

למה אני מוציא את השיער שלי?

למה אני מוציא את השיער שלי?

מהי טריכוטילומניה?

טריכוטילומניה, הידועה בכינויה הפרעת משיכת שיער, היא הפרעת שליטה בדחפים המאופיינת בדחף הכפייתי לשלוף את השיער של עצמך. אנשים עם טריכוטילומניה חשים לעתים קרובות תחושת הקלה או סיפוק לאחר שהם שולפים את שיערם, אך הם גם חווים אשמה, בושה ומבוכה על התנהגותם. טריכוטילומניה יכולה להשפיע על אנשים מכל הגילאים, המינים והרקע, ועל פי ההערכות היא משפיעה על בין 0.6 ל-4.0 אחוז מהאוכלוסייה.

מה גורם לטריכוטילומניה?

הסיבה המדויקת לטריכוטילומניה אינה ידועה. חושבים שזה קשור לשילוב של גורמים ביולוגיים, פסיכולוגיים וסביבתיים. גורמים ביולוגיים עשויים לכלול גנטיקה, כימיה של המוח והורמונים. גורמים פסיכולוגיים עשויים לכלול מתח, חרדה, דיכאון ודימוי עצמי נמוך. גורמים סביבתיים עשויים לכלול דינמיקה משפחתית, לחץ חברתי ואירועים טראומטיים.

מהם התסמינים של טריכוטילומניה?

התסמין השכיח ביותר של טריכוטילומניה הוא שליפה חוזרת ונשנית מהשיער של האדם עצמו. זה יכול להתרחש בכל מקום בגוף, אבל הוא נראה לרוב על הקרקפת, הגבות והריסים. תסמינים אחרים עשויים לכלול כתמים קרחים, גירוי בעור ותחושות של בושה, אשמה ומבוכה. אנשים עם טריכוטילומניה עלולים לחוות גם חרדה, דיכאון ודימוי עצמי נמוך.

כיצד מטפלים בטריכוטילומניה?

טיפול בטריכוטילומניה כולל בדרך כלל שילוב של טיפול קוגניטיבי התנהגותי, תרופות ושינויים באורח החיים. טיפול קוגניטיבי התנהגותי עוזר לאנשים לזהות ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגויות שליליות הקשורות לתלישת שיער. תרופות, כגון תרופות נוגדות דיכאון, יכולות לסייע בהפחתת חרדה ודיכאון. שינויים באורח החיים, כגון ניהול מתחים וטכניקות הרפיה, יכולים גם הם לסייע בהפחתת התנהגות תלישת שיער.

טיפים להתמודדות עם טריכוטילומניה

  • זהה טריגרים והימנע מהם במידת האפשר.
  • תרגל טכניקות הרפיה, כגון נשימות עמוקות ומדיטציה.
  • עסוק בפעילויות שמסיחות את הדעת מהדחף למשוך.
  • שוחח עם מטפל או יועץ כדי לעזור בניהול מחשבות ורגשות שליליים.
  • מצא קבוצת תמיכה כדי להתחבר לאחרים שמבינים.

מחפש עזרה מקצועית

אם אתה או מישהו שאתה מכיר מתמודד עם טריכוטילומניה, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. איש מקצוע מוסמך לבריאות הנפש יכול לעזור לך לזהות טריגרים ולפתח אסטרטגיות התמודדות. הם יכולים גם לספק תמיכה והדרכה בזמן שאתה פועל לניהול הסימפטומים שלך. למידע נוסף על טריכוטילומניה, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן