דף הבית » למה אני » למה אני לא מלא?

למה אני לא מלא?

למה אני לא מלא?

מה גורם לרעב לא מסופק?

האם אי פעם אכלת ארוחה ועדיין הרגשת רעב? אולי שאלתם את עצמכם, "למה אני לא שבע?" זו חוויה נפוצה, ויש כמה הסברים אפשריים. הראשון הוא שאולי אכלת מהר מדי. אכילה מהירה עלולה לגרום לך לפספס את האותות שהגוף שלך שולח כשהוא מלא. לוקח למוח שלך בערך 20 דקות לרשום שהבטן שלך מלאה. אכילה מהירה עלולה לגרום לך לפספס את האות הזה ולהמשיך לאכול מעבר לנקודה של תחושת שובע. הסבר אפשרי נוסף הוא שייתכן שלא אכלת את המזונות הנכונים. אכילת ארוחה מאוזנת עם שילוב של חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים יכולה לעזור לך להרגיש שובע זמן רב יותר. אכילת ארוחה הכוללת בעיקר פחמימות עלולה לגרום לעליה ברמת הסוכר בדם, מה שעלול להוביל לתחושת רעב שוב זמן קצר לאחר האכילה.

תפקידם של מתח ורגשות

מתח ורגשות יכולים גם לשחק תפקיד בסיבה שאתה לא מרגיש שובע. מתח יכול לגרום לגופך לייצר הורמונים שיכולים לגרום לך להרגיש רעב גם כאשר אכלת מספיק. בנוסף, אם אתה מרגיש רגשי, אתה עשוי לפנות לאוכל כמנגנון התמודדות. זה יכול להוביל לאכילת יתר, מה שעלול לגרום לך להרגיש לא מסופק.

השוואה מהירה

גורם הֶסבֵּר
אוכלים מהר מדי מפספס את האות מהמוח שהבטן מלאה
לא אוכלים את המזונות הנכונים יכול לגרום לעלייה ברמת הסוכר בדם, מה שמוביל לרעב
מתח ורגשות יכול לגרום להורמונים שגורמים לך להרגיש רעב ולהוביל לאכילת יתר

טיפים לתחושת מלאות

אם אתה מחפש דרכים להרגיש שובע, יש כמה טיפים שאתה יכול לנסות. ראשית, נסה לאכול לאט יותר. הניחו את המזלג בין ביס לביס והקדישו את הזמן להתענג על האוכל שלכם. זה יכול לעזור לך לזהות מתי אתה שבע ולמנוע אכילת יתר. שנית, ודאו שאתם אוכלים ארוחה מאוזנת. אכילת שילוב של חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים יכולה לעזור לך להרגיש שובע זמן רב יותר. שלישית, נסה לנהל את הלחץ והרגשות שלך. אם אתה מרגיש המום, הקדישו כמה דקות לתרגול נשימות עמוקות או לטייל. זה יכול לעזור לך לנהל את הלחץ והרגשות שלך בצורה בריאה.

היתרונות של תחושת מלאות

לתחושת שובע יכולות להיות מספר יתרונות. זה יכול לעזור לך לשמור על משקל תקין, מכיוון שיש לך פחות סיכוי לאכול יותר מדי. זה גם יכול לעזור לך לחסוך כסף, שכן יש לך פחות סיכוי לקנות חטיפים או מזונות לא בריאים אחרים. לבסוף, זה יכול לעזור לך לקבל יותר אנרגיה במהלך היום, מכיוון שאתה לא צפוי לחוות התרסקות אנרגיה כתוצאה מאכילת יותר מדי סוכר.

דעתי האישית

גיליתי שלקחת את הזמן לאכול לאט ולהתענג על האוכל שלי עזר לי ביותר להרגיש שובע. אני גם מקפיד לכלול שילוב של חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים בארוחות שלי. זה עוזר לי להרגיש שובע זמן רב יותר ומונע ממני להגיע לחטיפים לא בריאים. לבסוף, אני מנסה לנהל את הלחץ והרגשות שלי בדרכים בריאות, כמו לקחת כמה דקות לתרגול נשימות עמוקות או לצאת לטיול. בסך הכל, לתחושת שובע יכולות להיות מספר יתרונות, החל מסיוע בשמירה על משקל תקין וכלה באנרגיה רבה יותר במהלך היום. לקחת את הזמן לאכול לאט ולהתענג על האוכל שלך, לאכול ארוחה מאוזנת וניהול הלחץ והרגשות שלך יכולים לעזור לך להרגיש שובע. אם אתה רוצה ללמוד עוד על הסיבה שאתה לא מרגיש שובע, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן