דף הבית » למה אני » למה אני לא ישן?

למה אני לא ישן?

למה אני לא ישן?

מה זה נדודי שינה?

נדודי שינה היא הפרעת שינה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. זה מאופיין בקושי להירדם, להישאר לישון, או שניהם. אנשים עם נדודי שינה עשויים לחוות גם עייפות, עצבנות, קשיי ריכוז ובעיות פיזיות ונפשיות אחרות.

נושאים קשורים:

 

מה גורם לנדודי שינה?

נדודי שינה יכולים להיגרם ממגוון גורמים, כולל מתח, חרדה, דיכאון, מחלות גופניות, תופעות לוואי תרופתיות ובחירות אורח חיים. חשוב לזהות ולטפל בגורם הבסיסי לאינסומניה על מנת לטפל ביעילות בהפרעה.

מתח וחרדה

מתח וחרדה יכולים להיות תורמים עיקריים לנדודי שינה. אירועים מלחיצים, כמו החלפת עבודה או מוות של אדם אהוב, עלולים לגרום לקשיי שינה. חרדה יכולה גם לגרום לקשיי שינה, מכיוון שהמוח כל הזמן דוהר ודואג.

מחלה גופנית

מחלה גופנית יכולה גם לגרום לנדודי שינה. כאב, אי נוחות או תסמינים אחרים של מחלה יכולים להקשות על ההירדמות או להישאר לישון. בנוסף, תרופות מסוימות המשמשות לטיפול במחלות גופניות יכולות גם לגרום לנדודי שינה.

כיצד לטפל בנדודי שינה

טיפול בנדודי שינה יכול להיות אתגר, אך ישנן מספר אסטרטגיות שיכולות לעזור. אלה כוללים שינויים באורח החיים, כגון הימנעות מקפאין ואלכוהול, פעילות גופנית סדירה ועמידה בלוח זמנים קבוע של שינה. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) יכול גם להיות מועיל בטיפול בגורמים הבסיסיים של נדודי שינה.

אִסטרָטֶגִיָה תיאור
שינויים באורח החיים הימנעות מקפאין ואלכוהול, פעילות גופנית סדירה ועמידה בלוח זמנים קבוע של שינה.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) טיפול בגורמים הבסיסיים של נדודי שינה.

אם שינויים באורח החיים ו-CBT לא עוזרים, ניתן לרשום תרופות שיעזרו בנדודי שינה. חשוב לדון בכל סיכונים ותופעות לוואי אפשריות עם הרופא לפני נטילת תרופות כלשהן.

נדודי שינה יכולה להיות הפרעה קשה לניהול, אבל עם האסטרטגיות הנכונות, אפשר לישון טוב בלילה. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן