דף הבית » למה אני » למה אני ישן כל היום?

למה אני ישן כל היום?

למה אני ישן כל היום?

סקירה כללית

האם אתה מוצא את עצמך ישן כל היום? ישנוניות מוגזמת ביום (EDS) היא בעיה שכיחה שיכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים שלך. EDS יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל בחירות אורח חיים, מצבים רפואיים ותרופות. למרבה המזל, ישנם טיפולים זמינים שיעזרו לך לנהל את הסימפטומים שלך ולחזור להרגיש במיטבך.

גורמים לישנוניות מוגזמת בשעות היום

בחירות סגנון חיים

בחירות מסוימות בסגנון חיים עלולות להוביל לישנוניות מוגזמת בשעות היום. אי שינה מספקת בלילה היא אחת הסיבות השכיחות ביותר. גורמים נוספים כוללים שתיית אלכוהול או קפאין מאוחר ביום, עבודה שעות ארוכות ופעילות גופנית מאוחרת בלילה.

מצבים רפואיים

מצבים רפואיים מסוימים יכולים גם לגרום לישנוניות מוגזמת בשעות היום. אלה כוללים דום נשימה בשינה, נרקולפסיה, דיכאון ותסמונת עייפות כרונית. חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חווה ישנוניות מוגזמת בשעות היום, מכיוון שזה יכול להיות סימן למצב רפואי בסיסי.

תרופות

תרופות מסוימות עלולות גם לגרום לישנוניות מוגזמת בשעות היום. אלה כוללים אנטיהיסטמינים, תרופות נוגדות דיכאון וכדורי שינה. אם אתה נוטל כל אחת מהתרופות הללו ואתה חווה ישנוניות מוגזמת בשעות היום, שוחח עם הרופא שלך לגבי התאמת המינון שלך או מעבר לתרופה אחרת.

טיפולים בישנוניות יתר בשעות היום

אם אתה חווה ישנוניות מוגזמת בשעות היום, ישנם טיפולים זמינים שיעזרו לך לנהל את הסימפטומים שלך. אלה כוללים שינויים באורח החיים, כגון שינה מספקת בלילה והימנעות מאלכוהול ומקפאין מאוחר ביום. הרופא שלך עשוי גם לרשום תרופות שיעזרו לך להישאר ער במהלך היום. במקרים מסוימים, טיפול קוגניטיבי התנהגותי עשוי להיות מומלץ שיעזור לך לנהל את דפוסי השינה שלך.

סיכום

ישנוניות מוגזמת בשעות היום יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים שלך. למרבה המזל, ישנם טיפולים זמינים שיעזרו לך לנהל את הסימפטומים שלך ולחזור להרגיש במיטבך. אם אתה חווה ישנוניות מוגזמת בשעות היום, שוחח עם הרופא שלך על אפשרויות הטיפול הטובות ביותר עבורך.

שולחן

גורם יַחַס
בחירות סגנון חיים לישון מספיק, להימנע מאלכוהול ומקפאין מאוחר ביום
מצבים רפואיים שוחח עם הרופא שלך
תרופות התאם מינון או החלף תרופות

למידע נוסף, צפה בסרטון זה ביוטיוב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן