דף הבית » למה אני » למה אני טבעוני?

למה אני טבעוני?

למה אני טבעוני?

מהי טבעונות?

טבעונות היא אורח חיים הנמנע משימוש במוצרים מן החי, כולל בשר, מוצרי חלב, ביצים ודבש. טבעונים גם נמנעים משימוש במוצרים שמקורם בבעלי חיים כמו עור, פרווה וצמר. טבעונות היא יותר מסתם דיאטה; זוהי בחירה בסגנון חיים השואפת להפחית את סבל בעלי החיים ולקדם קיימות סביבתית.

היתרונות הבריאותיים של טבעונות

טבעונות היא בחירה באורח חיים בריא שיכולה להפחית את הסיכון למחלות כרוניות רבות. מחקרים הראו שלטבעונים יש רמות נמוכות יותר של כולסטרול, לחץ דם ואינדקס מסת הגוף (BMI). בנוסף, טבעונים נוטים לצריכה גבוהה יותר של סיבים, נוגדי חמצון וויטמינים ומינרלים חיוניים.

היתרונות הסביבתיים של טבעונות

לייצור מוצרים מן החי יש השפעה סביבתית משמעותית. חקלאות בעלי חיים אחראית ל-18% מפליטת גזי החממה העולמית, יותר מהפליטה המשולבת מכל התחבורה. חקלאות בעלי חיים גם משתמשת בכמויות עצומות של קרקע ומשאבי מים, תורמת לכריתת יערות, זיהום מים ושחיקת קרקע. על ידי צמצום או ביטול מוצרים מן החי מהתזונה שלנו, אנו יכולים להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו.

יתרונות אתיים של טבעונות

עבור טבעונים רבים, היתרונות האתיים של טבעונות הם המניע העיקרי לבחירת אורח החיים שלהם. חקלאות בעלי חיים אחראית לסבלם של מיליארדי בעלי חיים מדי שנה. על ידי הימנעות ממוצרים מן החי, טבעונים יכולים להפחית את הביקוש למוצרים מן החי ולהפחית את הסבל של בעלי החיים.

טבלת היתרונות של טבעונות

תועלת תיאור
בְּרִיאוּת רמות נמוכות יותר של כולסטרול, לחץ דם ו-BMI; צריכה גבוהה יותר של סיבים, נוגדי חמצון וויטמינים ומינרלים חיוניים.
סְבִיבָתִי הפחתת פליטת גזי חממה, פחות שימוש בקרקע ובמים, ופחות כריתת יערות, זיהום מים וסחיפת קרקע.
אֶתִי הפחתת סבל בעלי חיים על ידי הפחתת הביקוש למוצרים מן החי.

לסיכום, טבעונות היא בחירת אורח חיים שיכולה להיות בעלת יתרונות רבים לבריאות שלנו, לסביבה ולבעלי החיים. למרות שזו אולי לא הבחירה הנכונה עבור כולם, זו אפשרות שכדאי לשקול למי שרוצה להשפיע לטובה על העולם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן