דף הבית » למה אני » למה אני גיהוק?

למה אני גיהוק?

למה אני גיהוק?

מה זה גיהוק?

גיהוק, הידוע גם כגיהוק, הוא פעולת הוצאת האוויר מהבטן דרך הפה. זהו תפקוד גוף תקין המתרחש כאשר הבטן מלאה באוויר שנבלע. גיהוק נגרם בדרך כלל מאכילה או שתייה מהירה מדי, או על ידי שתיית משקאות מוגזים. גיהוק יכול להיגרם גם על ידי מצבים רפואיים מסוימים, כגון מחלת ריפלוקס גסטרו-וופגיאלי (GERD) או גסטרופרזיס.

מה גורם לגיהוק?

גיהוק נגרם בדרך כלל מאכילה או שתייה מהירה מדי, או על ידי שתיית משקאות מוגזים. גורמים נוספים לגיהוק כוללים:

בליעת אוויר

בליעת אוויר עלולה לגרום לגיהוק. זה יכול לקרות כאשר אתה אוכל או שותה מהר מדי, לועס מסטיק או שותה משקאות מוגזים.

מחלת ריפלוקס קיבה-וופגיאלי (GERD)

GERD הוא מצב שבו חומצת הקיבה זורמת בחזרה אל הוושט, וגורמת לצרבת ולתסמינים אחרים. גיהוק הוא סימפטום שכיח של GERD.

גסטרופרזיס

גסטרופרזיס הוא מצב בו לוקח לקיבה זמן רב מדי לרוקן את תוכנה. זה יכול לגרום לגיהוקים, כמו גם לתסמינים אחרים כמו בחילות והקאות.

סיבות אחרות

גורמים אחרים לגיהוק כוללים מתח, חרדה, תרופות מסוימות ומצבים רפואיים מסוימים כגון כיבים פפטי.

כיצד מטפלים בגיהוק?

הטיפול בגיהוק תלוי בגורם הבסיסי. אם גיהוק נגרם מאכילה או שתייה מהירה מדי, הטיפול הטוב ביותר הוא להאט את הקצב וללגום נשיכות ולגימות קטנות יותר. אם גיהוק נגרם על ידי GERD, אז הטיפול עשוי לכלול תרופות להפחתת חומצת הקיבה, שינויים באורח החיים כגון הימנעות ממזונות מסוימים וירידה במשקל. אם גיהוק נגרם על ידי גסטרופרזיס, הטיפול עשוי לכלול תרופות שיעזרו לקיבה לרוקן את תכולתה, שינויים תזונתיים ושינויים באורח החיים כגון הימנעות ממזונות מסוימים.

מתי לפנות לרופא

אם הגיהוק מלווה בתסמינים אחרים כגון צרבת, כאבים בחזה, קושי בבליעה או הקאות, עליך לפנות לרופא. אתה צריך גם לראות רופא אם גיהוק הוא מתמשך או אם זה גורם לך אי נוחות. גיהוק הוא סימפטום נפוץ שיכול להיגרם על ידי מגוון של מצבים בסיסיים. אם אתה חווה גיהוקים, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע את הסיבה ולקבל את הטיפול המתאים. למידע נוסף על גיהוק והסיבות והטיפולים שלה, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן