דף הבית » למה אני » למה אני גיהוק? גורמים, תסמינים וטיפול

למה אני גיהוק? גורמים, תסמינים וטיפול

למה אני גיהוק? גורמים, תסמינים וטיפול

מה זה גיהוק?

גיהוק, הידוע גם כגיהוק, הוא פעולת הוצאת האוויר מהבטן דרך הפה. זהו תפקוד גוף תקין המתרחש כאשר הבטן מלאה באוויר או בגז. גיהוק נגרם בדרך כלל על ידי בליעת אוויר, שלרוב אינו מזיק וניתן להקל על ידי גיהוק.

מה גורם לגיהוק?

גיהוקים נגרמות לרוב על ידי הפרעות עיכול, שיכולות להיגרם על ידי אכילה מהירה מדי, אכילה מרובה מדי או אכילת סוגים מסוימים של מזונות. גורמים נוספים לגיהוק כוללים שתיית משקאות מוגזים, עישון ושתיית אלכוהול. מתח וחרדה יכולים גם לגרום לגיהוק.

בליעת אוויר

בליעת אוויר היא אחד הגורמים הנפוצים ביותר לגיהוק. זה יכול להתרחש כאשר אנשים אוכלים או שותים מהר מדי, לועסים מסטיק או שותים משקאות מוגזים.

מחלת ריפלוקס קיבה-וופגיאלי (GERD)

GERD היא הפרעת עיכול המתרחשת כאשר חומצת הקיבה זורמת חזרה אל הוושט. זה יכול לגרום לתחושת צריבה בחזה, כמו גם לגיהוק.

מהם התסמינים של גיהוק?

התסמין השכיח ביותר של גיהוק הוא תחושת מלאות או לחץ בבטן. תסמינים נוספים כוללים טעם חמוץ בפה, תחושת צריבה בחזה ותחושת נפיחות.

כיצד מטפלים בגיהוק?

בדרך כלל ניתן להקל על גיהוק על ידי גיהוק. גיהוק יכול לעזור לשחרר את האוויר או הגז שגורמים לאי הנוחות. אם הגורם לגיהוק הוא הפרעות עיכול, אז הימנעות ממזונות מסוימים, אכילה איטית ואי שתיית משקאות מוגזים יכולים לעזור. למקרים חמורים יותר של גיהוק, ניתן לרשום תרופות להפחתת כמות החומצה בקיבה. אם גיהוק נגרם על ידי GERD, אז תרופות כגון מעכבי משאבת פרוטון יכולות לעזור להפחית את הסימפטומים.

סיכום

גיהוק הוא סימפטום נפוץ של הפרעות עיכול ויכול להיגרם ממגוון דברים. בליעת אוויר, אכילה מהירה מדי, אכילת סוגי מזונות מסוימים, שתיית משקאות מוגזים, עישון ושתיית אלכוהול עלולים לגרום לגיהוק. התסמין השכיח ביותר של גיהוקים הוא תחושת מלאות או לחץ בבטן. גיהוק יכול לעזור להקל על אי הנוחות, וניתן לרשום תרופות למקרים חמורים יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן