דף הבית » כמה זמן » כמה זמן אחרי נובימול מותר לתת נורופן?

כמה זמן אחרי נובימול מותר לתת נורופן?

2023-05-11 17:50:00+02:00

מה זה נובימול?

נובימול הוא שם מותג של התרופה נפרוקסן, שהיא תרופה נוגדת דלקת לא סטרואידית (NSAID). הוא משמש להפחתת כאב, דלקת ונוקשות הנגרמות על ידי מצבים כגון דלקת פרקים, בורסיטיס וגאוט. הוא משמש גם להורדת חום ולטיפול בכאבי מחזור.

מה זה נורופן?

נורופן הוא שם מותג של התרופה איבופרופן, שהיא גם NSAID. הוא משמש להפחתת כאב, דלקת ונוקשות הנגרמות על ידי מצבים כגון דלקת פרקים, בורסיטיס וגאוט. הוא משמש גם להורדת חום ולטיפול בכאבי מחזור.

האם ניתן לקחת נובימול ונורופן ביחד?

לא מומלץ ליטול נובימול ונורופן ביחד. שתי התרופות הן NSAIDs, ולקיחתן יחד עלולה להגביר את הסיכון לתופעות לוואי כגון קלקול קיבה, בחילות, הקאות ושלשולים. נטילת שתי התרופות יחד יכולה גם להגביר את הסיכון לדימום ולפגיעה בכליות.

כמה זמן לאחר נטילת נובימול בטוח לקחת נורופן?

מומלץ להמתין לפחות 8 שעות לאחר נטילת נובימול לפני נטילת נורופן. הסיבה לכך היא שלנובימול יש זמן מחצית חיים ארוך יותר מאשר לנורופן, כלומר לוקח לנובימול זמן רב יותר להתבטל מהגוף. נטילת נורופן מוקדם מדי לאחר נטילת נובימול עלולה להגביר את הסיכון לתופעות לוואי.

מהן תופעות הלוואי של נטילת נובימול ונורופן ביחד?

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של נטילת נובימול ונורופן יחד הן קלקול קיבה, בחילות, הקאות ושלשולים. נטילת שתי התרופות יחד יכולה גם להגביר את הסיכון לדימום ולפגיעה בכליות.

מה עלי לעשות אם אני נוטל נובימול ונורופן ביחד?

אם אתה נוטל נובימול ונורופן יחד, חשוב לעקוב אחר סימני תופעות לוואי. אם אתה נתקל באחת מתופעות הלוואי המפורטות לעיל, פנה מיד לרופא או לספק שירותי בריאות.

מה עלי לעשות אם אני מפספסת מנה של נובימול או נורופן?

אם אתה מתגעגע למנה של נובימול או נורופן, חשוב ליטול את המנה שנשכחה בהקדם האפשרי. עם זאת, אם זה קרוב למועד המנה הבאה שלך, עדיף לדלג על המנה שהוחמצה ולקחת את המנה הבאה שלך בזמן הקבוע. אין ליטול מנה כפולה כדי לפצות על מנה שהוחמצה.

מה עלי לדעת לפני נטילת נובימול ונורופן?

לפני נטילת נובימול ונורופן, חשוב לספר לרופא או לספק שירותי הבריאות על כל התרופות, הוויטמינים והתוספים שאתה נוטל. חשוב גם לספר לרופא או לספק שירותי הבריאות על כל מצב רפואי שיש לך, כמו גם על אלרגיות כלשהן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן