דף הבית » כמה זמן » כמה זמן אחרי הפסקת הגלולות יש ביוץ?

כמה זמן אחרי הפסקת הגלולות יש ביוץ?

2023-05-10 13:28:00+02:00

מה זה ביוץ?

ביוץ הוא תהליך של שחרור ביצית מהשחלה. זהו חלק מכריע במחזור החודשי והוא הכרחי להתעברות. במהלך הביוץ, הביצית משתחררת מהשחלה ועוברת במורד החצוצרה, שם היא יכולה להיות מופרית על ידי זרע. ניתן להפרות את הביצית רק 12-24 שעות לאחר שחרורה, ולכן העיתוי חשוב להתעברות.

כמה זמן אחרי הפסקת הגלולות יש ביוץ?

אם את נוטלת גלולות למניעת הריון, יכול לקחת קצת זמן עד שהביוץ יתחדש לאחר הפסקת נטילתן. משך הזמן שלוקח לחידוש הביוץ תלוי בסוג הגלולה למניעת הריון שנטלת. אם לקחתם גלולה משולבת, המכילה גם אסטרוגן וגם פרוגסטין, עלולים לחלוף עד שבועיים עד שהביוץ יתחדש. אם נטלת גלולת פרוגסטין בלבד, עלולים לחלוף עד חודשיים עד שהביוץ יתחדש. חשוב לציין כי ישנה אפשרות להיכנס להריון לפני חידוש הביוץ, לכן חשוב להשתמש באמצעי מניעה אחר אם את לא מנסה להרות.

כיצד לעקוב אחר הביוץ

אם את מנסה להרות, חשוב לעקוב אחר מחזור הביוץ שלך. ישנן מספר דרכים לעשות זאת, כולל מעקב אחר טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך, שימוש בערכת מנבא ביוץ ומעקב אחר ריר צוואר הרחם שלך. טמפרטורת הגוף הבסיסית היא הטמפרטורה שלך כאשר אתה מתעורר לראשונה בבוקר. זה מעט גבוה יותר במהלך הביוץ, כך שמעקב אחריו יכול לעזור לך לקבוע מתי אתה מבייץ. ערכת מנבא ביוץ היא בדיקת שתן שמזהה נוכחות של הורמון luteinizing (LH), אשר משתחרר ממש לפני הביוץ. מעקב אחר ריר צוואר הרחם שלך יכול גם לעזור לך לקבוע מתי אתה מבייץ. במהלך הביוץ, ריר צוואר הרחם שלך הופך דק יותר וחלקלק יותר, מה שיכול לעזור לך לקבוע מתי אתה הכי פורה.

טיפים להגברת הפוריות

אם את מנסה להיכנס להריון, יש כמה דברים שאת יכולה לעשות כדי להגדיל את הסיכוי להיכנס להריון. הנה כמה טיפים להגברת הפוריות:

  • אכלו תזונה בריאה העשירה בפירות, ירקות ודגנים מלאים.
  • התאמן באופן קבוע.
  • הימנע מעישון, אלכוהול וסמים.
  • הפחת את רמות הלחץ.
  • קח ויטמין טרום לידתי.
  • שמרו על משקל תקין.

חשוב גם לדבר עם הרופא שלך על כל תרופה שאתה נוטל, שכן תרופות מסוימות עלולות להשפיע על הפוריות.

למידע נוסף על ביוץ ופוריות, אתה יכול לבקר בדף זה או לצפות בסרטון זה .

לסיכום, חידוש הביוץ יכול לקחת עד שבועיים לאחר הפסקת הגלולות המשולבות למניעת הריון ועד חודשיים עד שהביוץ יתחדש לאחר הפסקת גלולות פרוגסטין בלבד. חשוב לעקוב אחר מחזור הביוץ שלך ולנקוט צעדים להגברת הפוריות שלך אם אתה מנסה להרות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן