דף הבית » כמה זמן » כמה זמן אחרי הפסקת גלולות מקבלים מחזור?

כמה זמן אחרי הפסקת גלולות מקבלים מחזור?

2023-05-16 14:14:00+02:00

מה זה מחזור?

מחזור הוא שחרור קבוע של דם ורקמות מהרחם המתרחש כחלק מהמחזור החודשי של האישה. המחזור החודשי הוא השינוי הטבעי הקבוע המתרחש במערכת הרבייה הנשית (במיוחד הרחם והשחלות) שמאפשר הריון. המחזור נדרש לייצור ביציות ולהכנת הרחם להריון.

מהן גלולות למניעת הריון?

גלולות למניעת הריון הן אמצעי מניעה הנלקח דרך הפה. הם מכילים הורמונים המונעים ביוץ ולכן מונעים הריון. גלולות למניעת הריון הן אמצעי מניעה יעיל מאוד כאשר נוטלים אותן בצורה נכונה.

כמה זמן אחרי הפסקת גלולות מקבלים מחזור?

זה יכול לקחת בין כמה ימים לכמה חודשים עד שהמחזור שלך חוזר לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון. משך הזמן שלוקח להחזיר את המחזור תלוי בסוג הגלולה שנטלת ובמשך הזמן שנטלת אותה. אם היית לוקחת גלולה משולבת (המכילה גם אסטרוגן וגם פרוגסטין), בדרך כלל לוקח חודש עד שלושה חודשים עד שהמחזור שלך חוזר. אם אתה לוקח גלולה עם פרוגסטין בלבד, בדרך כלל לוקח שבוע עד שבועיים עד שהמחזור שלך חוזר.

למה לצפות במהלך המעבר

במהלך תקופת המעבר, אתה עלול לחוות דימום או כתמים לא סדירים. זה נורמלי ולא צריך לעורר דאגה. אתה עשוי גם לחוות שינויים מסוימים במחזור החודשי שלך, כגון מחזור ארוך או קצר יותר, או זרימה כבדה או קלה יותר. שינויים אלו הם גם נורמליים ואינם צריכים לעורר דאגה.

שינויים ברמות ההורמונים

כאשר אתה מפסיק לקחת גלולות למניעת הריון, רמות ההורמונים שלך ישתנו. זה יכול לגרום לכמה שינויים פיזיים ורגשיים, כגון שינויים במצב הרוח, כאבי ראש ורגישות בחזה. שינויים אלו הם בדרך כלל זמניים ואמורים לחלוף תוך מספר שבועות.

סיכון להריון

חשוב לזכור שאת בסיכון להיכנס להריון ברגע שתפסיקי ליטול גלולות למניעת הריון. אם אינך רוצה להיכנס להריון, עליך להשתמש באמצעי מניעה אחר, כגון קונדומים או התקן תוך רחמי (IUD).

סיכום

זה יכול לקחת בין כמה ימים לכמה חודשים עד שהמחזור שלך חוזר לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון. במהלך תקופת המעבר, אתה עלול לחוות קצת דימום או כתמים לא סדירים, כמו גם כמה שינויים במחזור החודשי שלך. אתה עלול גם לחוות כמה שינויים פיזיים ורגשיים עקב שינויים ברמות ההורמונים שלך. חשוב לזכור שאת בסיכון להיכנס להריון ברגע שאת מפסיקה לקחת גלולות למניעת הריון, לכן חשוב להשתמש באמצעי מניעה אחר אם את לא רוצה להיכנס להריון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן