דף הבית » כיצד ניתן » כיצד ניתן לגבות חוב מפושט רגל?

כיצד ניתן לגבות חוב מפושט רגל?

כיצד ניתן לגבות חוב מפושט רגל?

מהי פשיטת רגל?

פשיטת רגל היא הליך משפטי המאפשר ליחידים או לעסקים לסלק את חובותיהם תחת הגנת בית המשפט הפדרלי לפשיטת רגל. כאשר מישהו מכריז על פשיטת רגל, הוא מקבל התחלה חדשה מבחינה כלכלית, והנושים אינם מסוגלים עוד לגבות את כל החובות המגיעים לו. במקרים מסוימים, החייב יוכל להחזיק בנכסים מסוימים, כמו ביתו או רכבו, אך ברוב המקרים, על החייב לחסל את כל נכסיו על מנת לפרוע לנושיו.

כיצד ניתן לגבות חוב מפושט רגל?

כאשר מישהו מכריז על פשיטת רגל, זה יכול להיות קשה לגבות חוב. עם זאת, ישנן כמה דרכים בהן נושים יכולים לנסות לגבות חוב מאדם או עסק פושט רגל.

הגשת הוכחת תביעה

הצעד הראשון בניסיון לגבות חוב מאדם או עסק פושט רגל הוא הגשת הוכחת תביעה לבית המשפט לפשיטת רגל. מסמך זה משמש ליידע את בית המשפט על סכום הכסף המגיע לנושה ולביסוס זכותו של הנושה לקבל תשלום מכספי עיזבון פשיטת הרגל. הוכחת התביעה צריכה להיות מאושרת על ידי בית המשפט בטרם יוכל הנושה לקבל תשלום.

מתנגד לשחרור

במקרים מסוימים, נושה יוכל להתנגד לסילוק החוב על ידי החייב. המשמעות היא שהנושה טוען כי אין להפטר מהחוב בפשיטת הרגל ועדיין יש לחייב את החייב. במידה והנושה יצליח בהתנגדותו, אזי החוב עדיין יהיה על החייב והנושה יוכל לגבות את החוב.

הסכם אישור מחדש

במקרים מסוימים, החייב יוכל להתקשר בהסכם אישור מחדש עם הנושה. מדובר בהסכם בין החייב לנושה הקובע כי החייב ימשיך לשלם את החוב גם לאחר הפטרת פשיטת הרגל. הסכם זה חייב באישור בית המשפט לפני שניתן יהיה לאכוף אותו.

רודף אחר נכסים אחרים

במקרים מסוימים, לחייב עשויים להיות נכסים אחרים שניתן להשתמש בהם לפירעון החוב. לדוגמה, אם לחייב יש בית או רכב, אזי ייתכן שהנושה יוכל לרדוף אחר נכסים אלה כדי לגבות את החוב. הדבר נעשה לרוב באמצעות תהליך הנקרא "הוצאה לפועל", כלומר כאשר הנושה מקבל צו בית משפט לעיקול נכסי החייב.

שכירת סוכנות גבייה

אם כל השאר נכשל, ייתכן שהנושה יוכל לשכור סוכנות גבייה שתנסה לגבות את החוב. סוכנויות גבייה מנוסים בטיפול עם אנשים ועסקים פושטי רגל, וייתכן שהם יוכלו להשתמש במומחיות שלהם כדי לגבות את החוב. עם זאת, סוכנויות גבייה בדרך כלל גובות עמלה עבור השירותים שלהן, ולכן הנושה צריך להיות מודע לכך לפני שהוא שוכר אחד.

סיכום

גביית חוב מאדם פרטי או עסק פושט רגל יכולה להיות תהליך קשה. עם זאת, על ידי ביצוע השלבים המפורטים לעיל, הנושים עשויים להיות מסוגלים לגבות את החוב. חשוב לזכור כי כל מקרה הוא שונה ולכן עדיף להתייעץ עם עורך דין כדי לקבוע מהי דרך הפעולה הטובה ביותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן