דף הבית » כיצד ניתן » איך לברר אם יש צוואה

איך לברר אם יש צוואה

איך לברר אם יש צוואה

מבוא

כאשר אדם נפטר, חשוב לקבוע אם יש צוואה. צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של הנפטר לחלוקת נכסיו. חשוב לאתר את הצוואה בהקדם האפשרי על מנת שניתן יהיה לבצע את רצונו של הנפטר.

איך לברר אם יש צוואה

השלב הראשון בקביעה אם קיימת צוואה הוא פנייה לעורך הדין או היועץ הפיננסי של הנפטר. אולי יש להם עותק של הצוואה או שהם יוכלו לספק מידע היכן לחפש אותה. כמו כן, מומלץ לפנות לבני משפחתו של הנפטר ולחבריו הקרובים כדי לבדוק אם ידוע להם על צוואות.

בדוק עם בית המשפט המקומי לצוואה

אם לעורך הדין של הנפטר או לבני משפחתו של הנפטר אין עותק מהצוואה, השלב הבא הוא בדיקה מול בית המשפט לצוואה המקומי. לבית המשפט לצוואה יהיו רישומים של כל צוואות שהוגשו. לבית המשפט עשוי להיות מידע גם על נאמנויות או מסמכי תכנון עיזבון אחרים שהיו בידי המנוח.

חפש באינטרנט

במידה ואין לבית המשפט לצוואה רישומים של צוואה, ניתן גם לחפש באינטרנט כל צוואות שאולי הוגשו. ישנם מספר אתרי אינטרנט המספקים גישה לרשומות ציבוריות, כולל צוואות. חשוב לציין כי ייתכן שבאתרים אלו אין מידע עדכני, ולכן עדיף לבדוק תחילה עם בית המשפט לצוואה.

שכור איש מקצוע

אם כל השאר נכשל, אפשר להזמין איש מקצוע שיעזור באיתור צוואה. עורך דין או איש מקצוע בתחום תכנון עיזבון יכול לעזור בחיפוש אחר צוואות שהוגשו. הם יכולים גם לעזור לקבוע אם הצוואה תקפה ואם היא הגרסה העדכנית ביותר.

השגת עותק של הצוואה

לאחר איתור צוואה, חשוב לקבל עותק ממנה. לרוב, בבית המשפט לצוואה יהיה עותק של הצוואה בתיק. כמו כן, ניתן לקבל עותק מהצוואה מעורך דינו או יועץ פיננסי של הנפטר. במידה ולא ניתן לאתר את הצוואה, ניתן להגיש בקשה להעתק מבית המשפט לצוואה.

שולחן

שלבים פרטים
צור קשר עם עורך הדין או היועץ הפיננסי של הנפטר אולי יש להם עותק של הצוואה או שהם יוכלו לספק מידע היכן לחפש אותה.
בדוק עם בית המשפט לצוואה המקומי לבית המשפט לצוואה יהיו רישומים של כל צוואות שהוגשו.
חפש באינטרנט ישנם מספר אתרי אינטרנט המספקים גישה לרשומות ציבוריות, כולל צוואות.
שכור איש מקצוע עורך דין או איש מקצוע בתחום תכנון עיזבון יכול לעזור בחיפוש אחר צוואות שהוגשו.
השג עותק של הצוואה לרוב, בבית המשפט לצוואה יהיה עותק של הצוואה בתיק.

למידע נוסף על איך לגלות אם קיימת צוואה, צפה בסרטון זה: כיצד לברר אם קיימת צוואה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן