דף הבית » כיצד ניתן » כיצד לפרוץ באמצעות פרוטוקול ARP

כיצד לפרוץ באמצעות פרוטוקול ARP

כיצד לפרוץ באמצעות פרוטוקול ARP

מה זה ARP?

Address Resolution Protocol (ARP) הוא פרוטוקול המשמש מחשבים למיפוי כתובות IP לכתובות חומרה פיזיות. הוא משמש מחשבים כדי לתקשר זה עם זה ברשת מקומית (LAN). כאשר מחשב צריך לשלוח נתונים למחשב אחר, הוא מחפש את כתובת החומרה של מחשב היעד באמצעות ARP.

איך ARP עובד?

כאשר מחשב צריך לשלוח נתונים למחשב אחר, הוא שולח תחילה בקשת ARP. בקשה זו מכילה את כתובת ה-IP של מחשב היעד. כל המחשבים ברשת מקבלים את הבקשה ובודקים אם כתובת ה-IP מתאימה לשלהם. אם כן, הם מגיבים עם כתובת החומרה שלהם. המחשב ששלח את הבקשה לאחר מכן משתמש בכתובת החומרה כדי לשלוח את הנתונים למחשב היעד.

זיוף ARP

זיוף ARP הוא סוג של התקפה שבה תוקף שולח הודעות ARP מזויפות ברשת. הודעות אלה מכילות מיפוי כתובות IP לחומרה כוזבות. כאשר מחשבים אחרים ברשת מקבלים את ההודעות, הם מעדכנים את טבלאות ה-ARP שלהם במידע השקרי. זה מאפשר לתוקף ליירט תעבורת רשת המיועדת למחשבים אחרים ברשת.

הרעלת מטמון ARP

הרעלת מטמון ARP היא סוג של התקפה שבה תוקף שולח הודעות ARP זדוניות ברשת. הודעות אלה מכילות מיפוי כתובות IP לחומרה כוזבות. כאשר מחשבים אחרים ברשת מקבלים את ההודעות, הם מעדכנים את טבלאות ה-ARP שלהם במידע השקרי. זה מאפשר לתוקף ליירט תעבורת רשת המיועדת למחשבים אחרים ברשת.

כיצד להתגונן מפני התקפות מבוססות ARP

ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט כדי להגן מפני התקפות מבוססות ARP. אלו כוללים:

  • שימוש בחומת אש כדי לחסום הודעות ARP זדוניות.
  • שימוש בכלי זיהוי זיוף ARP כדי לזהות ולחסום הודעות ARP זדוניות.
  • שימוש בערכי ARP סטטיים למניעת זיוף ARP.
  • הטמעת פילוח רשת כדי להגביל את היקף ההתקפה.

סיכום

Address Resolution Protocol (ARP) הוא פרוטוקול המשמש מחשבים למיפוי כתובות IP לכתובות חומרה פיזיות. הוא משמש מחשבים כדי לתקשר זה עם זה ברשת מקומית (LAN). ניתן להשתמש ב-ARP כדי לפרוץ לרשתות על ידי שליחת הודעות ARP מזויפות או זדוניות. כדי להגן מפני התקפות מבוססות ARP, חשוב להשתמש בחומת אש, כלי זיהוי של זיוף ARP, ערכי ARP סטטיים ופילוח רשת.

נוהל תיאור
ARP Address Resolution Protocol המשמש למיפוי כתובות IP לכתובות חומרה פיזיות
זיוף ARP התקפה שבה תוקף שולח הודעות ARP מזויפות ברשת.
הרעלת מטמון ARP תקיפה שבה תוקף שולח הודעות ARP זדוניות ברשת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן