דף הבית » כיצד ניתן » כיצד לעקוף צוואה הדדית

כיצד לעקוף צוואה הדדית

כיצד לעקוף צוואה הדדית

מהי צוואה הדדית?

צוואה הדדית היא הסכם משפטי מחייב בין שני אנשים או יותר הקובע כיצד יחולק עיזבונם עם מותם. זוהי דרך להבטיח שמכבדים את רצונו של כל אדם ושהעיזבון שלו יחולק לפי רצונו. הצוואה ההדדית יכולה לשמש גם כדי לספק טיפול בילדים קטינים או תלויים אחרים.

צוואה הדדית היא הסכם מחייב שלא ניתן לשנותו ללא הסכמת כל הצדדים המעורבים. המשמעות היא שאם אחד הצדדים מחליט לשנות את צוואתו, גם הצדדים האחרים צריכים להסכים לשינוי. אם אחד הצדדים נפטר לפני שינוי הצוואה ההדדית, אזי הצדדים הנותרים מחויבים להסכם המקורי.

כיצד לעקוף צוואה הדדית

צור צוואה נפרדת

הדרך הקלה ביותר לעקוף צוואה הדדית היא ליצור צוואה נפרדת המתארת את רצונותיכם. יש לחתום על צוואה זו ולראות אותה באותו אופן כמו כל צוואה אחרת. חשוב לציין כי יש ליצור צוואה נפרדת זו לפני פטירתו של מי מהצדדים המעורבים בצוואה ההדדית.

תעשה קודציל

דרך נוספת לעקוף צוואה הדדית היא ליצור קודציל. קודציל הוא תיקון לצוואה קיימת. ניתן להשתמש בו כדי לבצע שינויים בצוואה מבלי ליצור צוואה חדשה. על מנת לערוך קודציל יש להחזיק ביד את הצוואה המקורית ולוודא כי הצוואה תהיה עדה וחתומה באותו אופן כמו הצוואה המקורית.

פנה לייעוץ משפטי

אם אינך בטוח כיצד לעקוף צוואה הדדית, עדיף לפנות לייעוץ משפטי. עורך דין מנוסה יכול לעזור לך להבין את ההשלכות המשפטיות של ביצוע שינויים בצוואה הדדית ויכול לעזור לך לוודא כי רצונותיך מכובדים.

עקיפת צוואה הדדית יכולה להיות תהליך מסובך. חשוב לוודא שכל הצדדים המעורבים מבינים את ההשלכות של ביצוע שינויים בצוואה וכי רצונותיהם מכובדים. פנייה לייעוץ משפטי יכולה לעזור להבטיח כי רצונותיכם יכובדו וכי העיזבון שלכם יחולק בהתאם לרצונכם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן