דף הבית » כיצד ניתן » כיצד לעבור בין מונה למכנה בשבר

כיצד לעבור בין מונה למכנה בשבר

כיצד לעבור בין מונה למכנה בשבר

מה זה שבר?

שבר הוא ביטוי מתמטי המייצג חלק משלם. הוא כתוב כשני מספרים המופרדים על ידי קו, כאשר המספר העליון הוא המונה והמספר התחתון הוא המכנה. המונה אומר לנו כמה חלקים של השלם נחשבים, בעוד המכנה אומר לנו לכמה חלקים השלם מחולק.

כיצד לעבור בין מונה למכנה בשבר

שלב 1: הבן את השבר

לפני שתוכל לעבור בין המונה והמכנה של השבר, חשוב להבין את השבר. תסתכל על השבר ושאל את עצמך מה הוא אומר לך. האם זה אומר לך כמה חלקים מהשלם נחשבים? או שזה אומר לך לכמה חלקים השלם מחולק? ברגע שתבינו מה השבר אומר לכם, תוכלו לעבור לשלב הבא.

שלב 2: הכפל את המונה והמכנה באותו מספר

כדי לעבור בין המונה והמכנה של שבר, תצטרך להכפיל את המונה והמכנה באותו מספר. יש לבחור מספר זה כך שלא ישנה את ערך השבר. לדוגמה, אם השבר הוא 4/5, תוכל לבחור להכפיל גם את המונה וגם המכנה ב-2, כך שהשבר יהפוך ל-8/10.

שלב 3: חלקו את המונה והמכנה באותו מספר

לאחר שהכפלת את המונה והמכנה באותו מספר, תוכל לחלק את המונה והמכנה באותו מספר. זה יחליף את המונה והמכנה, כך שהמונה הוא כעת המכנה והמכנה הוא כעת המונה. לדוגמה, אם תכפיל את השבר 4/5 ב-2, תחלק את המונה והמכנה ב-2, כך שהשבר יהפוך ל-10/8.

כעת, כשאתה יודע לעבור בין המונה והמכנה של שבר, אתה יכול להשתמש בידע הזה כדי לפתור בעיות מורכבות יותר. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בטכניקה זו כדי לפשט שברים או להמיר שברים לעשרונים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן