דף הבית » כיצד ניתן » כיצד לזהות שבר

כיצד לזהות שבר

כיצד לזהות שבר

מהו שבר?

שבר הוא שבר בעצם שנגרם כתוצאה מטראומה או מצב רפואי. זה יכול לנוע בין סדק קטן לשבירה מוחלטת. שברים יכולים להיגרם מאירוע טראומטי בודד או מלחץ חוזר ונשנה לאורך זמן.

סימנים ותסמינים של שבר

הסימנים והתסמינים השכיחים ביותר של שבר כוללים כאב, נפיחות, חבורות ועיוות. כאב הוא בדרך כלל התסמין הבולט ביותר, והוא עשוי להיות חמור וממוקם לאזור השבר. נפיחות וחבורות עלולות להתרחש סביב מקום השבר, והאזור עשוי להיראות מעוות בגלל העצם השבורה.

אבחון שבר

אם אתה חושד שיש לך שבר, חשוב לקבל אבחנה מאיש מקצוע בתחום הבריאות. האבחנה כוללת בדרך כלל בדיקה גופנית ובדיקות הדמיה כגון צילומי רנטגן, סריקות CT או MRI. בדיקות אלו יסייעו לספק שירותי הבריאות שלך לקבוע את סוג וחומרת השבר.

בדיקה גופנית

הרופא שלך יבדוק את אזור השבר החשוד כדי לבדוק אם יש כאב, נפיחות ועיוות. הם עשויים גם לבדוק רגישות וטווחי תנועה.

בדיקות הדמיה

בדיקות הדמיה כגון צילומי רנטגן, סריקות CT ו-MRI משמשות כדי לאשר נוכחות של שבר ולקבוע את הסוג והחומרה. צילומי רנטגן הם בדיקת ההדמיה הנפוצה ביותר לשברים. סריקות CT ו-MRI עשויות לשמש כדי לראות טוב יותר את השבר ואת המבנים שמסביב.

טיפול בשבר

הטיפול בשבר תלוי בסוג ובחומרת השבר. אפשרויות הטיפול עשויות לכלול immobilization עם גבס או סד, פיזיותרפיה וניתוח. הרופא שלך ידון באפשרות הטיפול הטובה ביותר עבור השבר הספציפי שלך.

מניעת שברים

הדרך הטובה ביותר למנוע שברים היא לתרגל הרגלים בטוחים ולהיות מודעים לסביבתך. ללבוש ציוד מגן בעת ספורט או עיסוק בפעילויות אחרות שעלולות לגרום לפציעה. הקפד להשתמש בצורה נכונה בעת הרמת חפצים כבדים. ונקוט צעדים כדי להפחית את הסיכון לנפילות על ידי הסרת סכנות מעידה ושימוש במעקות במידת הצורך. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול לעזור להפחית את הסיכון לשברים ולהישאר בטוח.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן