דף הבית » כיצד ניתן » כיצד להחזיר את השליטה על הסוגר במקרה של פריצת דיסק

כיצד להחזיר את השליטה על הסוגר במקרה של פריצת דיסק

כיצד להחזיר את השליטה על הסוגר במקרה של פריצת דיסק

מהי פריצת דיסק?

פריצת דיסק היא מצב המתרחש כאשר חומר הריפוד בין חוליות עמוד השדרה ניזוק או נחלש. זה יכול לגרום לדיסק לבלוט ממקומו הרגיל, מה שיוביל לכאב ותסמינים אחרים. אחד התסמינים הנפוצים ביותר של פריצת דיסק הוא בעיות בשליטה על הסוגר, שעלולות להיות מאוד לא נוחות ומביכות.

מה גורם לבעיות בשליטה על הסוגרים?

בעיות בשליטה על הסוגרים נגרמות על ידי פריצת הדיסק לוחצת על העצבים השולטים על שרירי הסוגר. זה יכול להוביל לקושי בשליטה בשרירים, מה שעלול לגרום למתן שתן או עשיית צרכים בלתי רצוניים. זה יכול גם לגרום לקושי להתחיל או לעצור את זרימת השתן או הצואה.

כיצד להחזיר את השליטה על הסוגר

1. פעילות גופנית

תרגול שרירי הסוגר יכול לעזור לחזק אותם ולהחזיר את השליטה. תרגילי קיגל הם דרך מצוינת לעשות זאת. הם כוללים כיווץ ושחרור של שרירי הסוגר שוב ושוב. זה יכול לעזור לבנות כוח ושליטה לאורך זמן.

2. פיזיותרפיה

פיזיותרפיה יכולה להועיל גם בהחזרת השליטה על הסוגר. פיזיותרפיסט יכול ללמד אותך איך לעשות תרגילים שיעזרו לחזק את שרירי הסוגר. הם יכולים גם לעזור לזהות את כל הבעיות הבסיסיות שעשויות לתרום לבעיה.

3. תרופות

תרופות יכולות גם להועיל בהחזרת השליטה על הסוגר. תרופות מסוימות יכולות לעזור להרפות את שרירי הסוגר, מה שיכול להקל על השליטה בהם. תרופות אחרות יכולות לעזור להפחית דלקת וכאב, מה שיכול גם להקל על השליטה על הסוגר.

4. ניתוח

במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי להחזיר את השליטה על הסוגר. ניתוח יכול לעזור להקל על הלחץ על העצבים ולאפשר לסוגר לתפקד כראוי. חשוב לדבר עם הרופא שלך על הסיכונים והיתרונות של ניתוח לפני שתחליט אם זה האופציה הנכונה עבורך.

החזרת השליטה על הסוגר במקרה של פריצת דיסק עלולה להיות תהליך קשה. חשוב לדבר עם הרופא שלך לגבי אפשרויות הטיפול הטובות ביותר עבורך. עם תוכנית הטיפול הנכונה, תוכל להחזיר את השליטה על הסוגר ולהפחית את הסימפטומים של פריצת דיסק.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן