דף הבית » כיצד ניתן » כיצד יכול אדם בבית אבות להפוך לפליט?

כיצד יכול אדם בבית אבות להפוך לפליט?

כיצד יכול אדם בבית אבות להפוך לפליט?

מה זה מעמד פליט?

מעמד פליט הוא ייעוד חוקי המוענק לאנשים העומדים בקריטריונים מסוימים. זה מוענק בדרך כלל לאנשים שנרדפו או חוששים מרדיפות בשל גזעם, דתם, לאום, דעה פוליטית או חברותם בקבוצה חברתית מסוימת. מעמד פליט ניתן על ידי הנציב העליון של האו"ם לפליטים (UNHCR) או על ידי ממשלה של מדינה עצמה.

מי יכול להגיש בקשה למעמד פליט?

ככלל, כל אחד יכול להגיש בקשה למעמד פליט, כולל דיירי בית אבות. עם זאת, ישנם קריטריונים מסוימים שחייבים לעמוד בהם כדי שאדם יהיה זכאי למעמד פליט. קריטריונים אלה כוללים:

מפגין פחד מבוסס מפני רדיפה

על הפרט להוכיח שיש לו פחד מבוסס מפני רדיפה בשל גזעו, דתו, לאום, דעה פוליטית או חברותו בקבוצה חברתית מסוימת. פחד זה חייב להתבסס על אירועי עבר או נוכחיים, ועליו להיות פחד סביר בנסיבות העניין.

הוכחת צורך בהגנה

על האדם להוכיח שהוא זקוק להגנה ממדינת הולדתו או מהמדינה בה הוא מתגורר כעת. ניתן להדגים זאת על ידי מראה שהפרט נמצא בסכנת פגיעה או רדיפה בשל גזעו, דתו, לאום, דעה פוליטית או חברותו בקבוצה חברתית מסוימת.

הוכחת צורך בהגנה בינלאומית

על הפרט להוכיח כי הוא זקוק להגנה בינלאומית, כלומר אינו יכול למצוא הגנה במדינת הולדתו או במדינה בה הוא מתגורר כעת. ניתן להדגים זאת על ידי מראה שהפרט נמצא בסכנת פגיעה או רדיפה בשל גזעו, דתו, לאום, דעה פוליטית או חברותו בקבוצה חברתית מסוימת.

הדגמת צורך ביישוב מחדש

על הפרט להוכיח כי הוא זקוק ליישוב מחדש במדינה אחרת, כלומר אינו יכול למצוא הגנה במדינת הולדתו או במדינה בה הוא מתגורר כעת. ניתן להדגים זאת על ידי מראה שהפרט נמצא בסכנת פגיעה או רדיפה בשל גזעו, דתו, לאום, דעה פוליטית או חברותו בקבוצה חברתית מסוימת.

אם אדם עונה על כל הקריטריונים לעיל, הוא עשוי להיות זכאי למעמד פליט. חשוב לציין כי תהליך הגשת הבקשה למעמד פליט עשוי להיות ארוך ומסובך, וכדאי להיעזר בעורך דין הגירה מנוסה בעת הגשת הבקשה.

למידע נוסף על סטטוס פליט וכיצד להגיש בקשה, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן