דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת קפריסין?

היכן ממוקמת קפריסין?

היכן ממוקמת קפריסין?

היכן ממוקמת קפריסין?

מבוא

קפריסין היא מדינת אי השוכנת במזרח הים התיכון. זהו האי השלישי בגודלו בים התיכון והוא ממוקם בין טורקיה, סוריה, לבנון, ישראל, מצרים ויוון. קפריסין היא חברה באיחוד האירופי ואוכלוסייתה מונה למעלה ממיליון איש. בירת קפריסין היא ניקוסיה.

גֵאוֹגרַפיָה

קפריסין ממוקמת בקצה המזרחי ביותר של הים התיכון, כ-65 ק"מ דרומית לטורקיה ו-100 ק"מ מערבית לסוריה. זהו האי השלישי בגודלו בים התיכון, אחרי סיציליה וסרדיניה. שטחה הכולל של קפריסין הוא 9,251 קמ"ר, מה שהופך אותה לגדולה מעט ממדינת קונטיקט בארה"ב. השטח של קפריסין הוא הררי ברובו, כאשר הרי הטרודוס תופסים את החלק המרכזי של האי. הפסגה הגבוהה ביותר בקפריסין היא הר האולימפוס, בגובה 1,952 מ'.

אַקלִים

בקפריסין יש אקלים ים תיכוני, עם חורפים מתונים וקיץ חם ויבש. הטמפרטורה השנתית הממוצעת היא סביב 19 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים השנתית הממוצעת היא בסביבות 600 מ"מ, כאשר רוב הגשם יורד בחודשי החורף. קפריסין ידועה גם ברוחות החזקות שלה, כאשר החוף הצפוני והמזרחי סוער במיוחד.

כַּלְכָּלָה

כלכלת קפריסין מבוססת ברובה על תיירות, ומהווה כ-16% מהתמ"ג של המדינה. תעשיות מרכזיות אחרות כוללות בנקאות, ספנות וחקלאות. המטבע הרשמי של קפריסין הוא האירו. קפריסין היא חברה באיחוד האירופי ובגוש האירו.

תַרְבּוּת

לקפריסין יש מורשת תרבותית עשירה, עם השפעות הן מהתרבות היוונית והן מהתרבות הטורקית. יוונית היא השפה הרשמית של קפריסין, אם כי גם טורקית מדוברת באופן נרחב. רוב האוכלוסייה היא יוונית אורתודוקסית, עם מיעוט קטן של מוסלמים. קפריסין היא גם ביתם של סצנת אומנויות ומוזיקה תוססת, עם מוזיקה עממית מסורתית פופולרית במיוחד.

סיכום

קפריסין היא מדינת איים קטנה השוכנת במזרח הים התיכון. היא חברה באיחוד האירופי ויש לה מורשת תרבותית עשירה. כלכלת קפריסין מבוססת במידה רבה על תיירות, והשפה הרשמית היא יוונית. קפריסין היא יעד אידיאלי לחופשה, עם החופים היפים, התרבות התוססת והאקלים החם שלה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן