דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת קזחסטן?

היכן ממוקמת קזחסטן?

היכן ממוקמת קזחסטן?

היכן ממוקמת קזחסטן?

קזחסטן היא מדינה במרכז אסיה הממוקמת בלב אירואסיה. היא גובלת ברוסיה בצפון, בסין במזרח, בקירגיזסטן, באוזבקיסטן ובטורקמניסטן בדרום, ובים הכספי ובקווקז במערב. זוהי המדינה ללא היבשה הגדולה ביותר בעולם, עם שטח של 2,724,900 קמ"ר.

גיאוגרפיה של קזחסטן

קזחסטן היא מדינה עצומה עם נוף מגוון. יש בו מגוון רחב של אקלים, ממדבריות צחיחים ועד ערבות צחיחות למחצה, מיערות ממוזגים ועד כרי דשא אלפיניים. השטח הוא ערבות שטוחות ברובו בצפון וגבעות בדרום. הנקודה הגבוהה ביותר במדינה היא פסגת חאן טנגרי, הממוקמת ברכס הרי טיאן שאן, בגובה של 6,995 מטר.

האקלים של קזחסטן

בקזחסטן יש אקלים יבשתי, עם קיץ חם וחורף קר. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ נעה סביב 25 מעלות צלזיוס, ובחורף היא בסביבות -10 מעלות צלזיוס. במדינה יש מעט מאוד גשם, כאשר כמות המשקעים השנתית הממוצעת היא בסביבות 200 מילימטרים.

אוכלוסיית קזחסטן

בקזחסטן יש אוכלוסייה של 18,537,000 אנשים, מה שהופך אותה למדינה ה-64 בגודלה בעולם. רוב האוכלוסייה היא קזחית, ואחריה רוסים, אוקראינים, אוזבקים וטטרים. השפה הרשמית של המדינה היא קזחית, אם כי גם רוסית מדוברת באופן נרחב.

כלכלת קזחסטן

לקזחסטן יש כלכלה מבוססת שוק, עם תוצר של 371.7 מיליארד דולר בשנת 2020. המדינה עשירה במשאבי טבע, כמו נפט, גז, אורניום וזהב, והיא יצואנית גדולה של סחורות אלו. היא גם חברה באיחוד הכלכלי האירו-אסיאתי, שהוא איחוד כלכלי בין רוסיה, בלארוס, ארמניה וקירגיזסטן.

תרבות קזחסטן

לקזחסטן תרבות עשירה ומגוונת, עם השפעות הן מהמזרח והן מהמערב. התרבות הקזחית המסורתית מבוססת על מסורות נוודים, ומאופיינת בהכנסת אורחים, כבוד לזקנים ותחושת קהילה חזקה. במדינה יש גם סצנת אמנות תוססת, עם מוזיקה מסורתית, ריקוד ואמנות חזותית.

למידע נוסף על קזחסטן

למידע נוסף על קזחסטן, בדוק את החיפוש הזה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן