דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת עיר הבהדים?

היכן ממוקמת עיר הבהדים?

היכן ממוקמת עיר הבהדים?

היכן ממוקמת עיר הבהדים?

העיר בהדים ממוקמת ברמת הגולן, אזור בלבנט אשר שנוי במחלוקת בין ישראל לסוריה. העיר ממוקמת בחלקו הצפוני של הגולן, בסמוך לגבול עם סוריה. בעיר חיים אוכלוסייה של כ-2,000 איש, רובם דרוזים.

תולדות העיר בהדים

העיר בהדים הוקמה בסוף המאה ה-19 על ידי עולים דרוזים מסוריה. העיר נודעה בתחילה בשם 'בית חדים', שפירושו 'בית הצדק'. עם השנים העיר גדלה והתפתחה וכיום היא קהילה משגשגת עם מגוון עסקים ושירותים.

גיאוגרפיה של העיר בהדים

העיר בהדים שוכנת בצפון רמת הגולן, בסמוך לגבול עם סוריה. העיר מוקפת בגבעות והרים, והיא ממוקמת בגובה של כ-1,000 מטר מעל פני הים. העיר ממוקמת באזור אקלים ממוזג, ויורדים בה בממוצע כ-500 מילימטרים של גשם בשנה.

כלכלת העיר בהדים

כלכלת בהדים מבוססת בעיקרה על חקלאות, כאשר הגידולים העיקריים בעיר הם זיתים, ענבים וחיטה. בעיר יש גם מספר עסקים קטנים, כולל מסעדות, בתי קפה וחנויות. בעיר שוכנים גם מספר אטרקציות תיירותיות כמו יקב רמת הגולן ומוזיאון המורשת הדרוזית.

תרבות העיר בהדים

בעיר בהדים מתגוררת אוכלוסייה מגוונת, והעיר ידועה בתרבות התוססת שלה. בעיר מתקיימים מספר פסטיבלים ואירועים במהלך השנה, כמו פסטיבל המוזיקה ברמת הגולן ופסטיבל מורשת הדרוזים. בעיר נמצאים גם מספר מוזיאונים וגלריות, המציגים את ההיסטוריה והתרבות של האזור.

אנשים בולטים מהעיר בהדים

  • רימה פליהאן – זמרת וכותבת שירים
  • חסן נסראללה – מזכ"ל חיזבאללה
  • פואד סניורה – ראש ממשלת לבנון לשעבר
  • חסן נסראללה – מזכ"ל חיזבאללה

למידע נוסף על העיר בהדים, בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן