דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת עומאן?

היכן ממוקמת עומאן?

היכן ממוקמת עומאן?

היכן ממוקמת עומאן?

עומאן היא מדינה השוכנת במזרח התיכון, בחוף הדרום מזרחי של חצי האי ערב. היא גובלת באיחוד האמירויות הערביות בצפון מערב, עם ערב הסעודית במערב ותימן בדרום מערב. בצפון מזרח ובמזרח עומאן גובלת במפרץ עומאן ובים הערבי. עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של עומאן היא מוסקט.

הגיאוגרפיה של עומאן

עומאן היא מדינה של הרים טרשיים ומדבריות עקרים. הרי חג'ר, העוברים לאורך החוף המזרחי, הם ההרים הגבוהים במדינה, כאשר הפסגה הגבוהה ביותר היא ג'בל שמס. המדינה היא מדברית ברובה, כאשר רוב אל חאלי, או הרובע הריק, הוא מדבר החול הגדול בעולם. האקלים של עומאן חם ויבש, עם טמפרטורות המגיעות עד 50 מעלות צלזיוס במהלך חודשי הקיץ.

תרבות עומאן

עומאן היא מדינה מגוונת מבחינה תרבותית, עם אוכלוסייה המורכבת מערבים, בלוצ'ים, תושבי דרום אסיה ועמים אפריקאים. השפה הרשמית היא ערבית, אבל אנגלית מדוברת באופן נרחב. האיסלאם היא הדת השלטת, כאשר רוב האוכלוסייה היא מוסלמים סונים. עומאן היא גם ביתם של מספר קהילות הינדיות ונוצריות.

תיירות בעומאן

עומאן היא יעד תיירותי פופולרי, עם הנופים המדהימים, התרבות התוססת וההיסטוריה העשירה שלה. המדינה היא ביתם של מספר אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כמו מבצר בהלה והרי אל-חג'ר. מוסקט, הבירה, היא עיר שוקקת חיים עם מספר אטרקציות, ביניהן המסגד הגדול של סולטן קאבוס, בית האופרה המלכותי ושוק המוטרה. יעדי תיירות פופולריים אחרים כוללים את חולות וואהיבה, סאללה וחצי האי מוסנדאם.

למידע נוסף על עומאן כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן