דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת סן מרינו?

היכן ממוקמת סן מרינו?

היכן ממוקמת סן מרינו?

היכן ממוקמת סן מרינו?

סן מרינו היא מדינה קטנה ללא חוף הממוקמת בלב איטליה. היא גובלת במחוז אמיליה-רומאניה שבאיטליה בצפון ובמזרח, ובאזור מרשה בדרום ובמערב. סן מרינו היא המדינה השלישית בגודלה באירופה, עם שטח כולל של 61.2 קמ"ר בלבד (23.6 מייל רבוע).

היסטוריה של סן מרינו

סן מרינו היא אחת המדינות העתיקות בעולם, עם היסטוריה מתועדת שתחילתה במאה ה-4. הוא הוקם על ידי סתת נוצרי בשם מרינוס, שנמלט לאזור כדי להימלט מרדיפות דת. סן מרינו היא המדינה הריבונית והרפובליקה החוקתית העתיקה ביותר ששרדה בעולם.

תרבות סן מרינו

לסן מרינו תרבות עשירה ושפה ייחודית, הנקראת רומנול. זוהי שפה רומנטית הקשורה קשר הדוק לאיטלקית. לסן מרינו יש מטבע משלה, האירו הסממריני, המוצמד לאירו. המדינה ידועה גם במאכלים המסורתיים שלה, כמו קצ'אטלו, מרק העשוי מפולנטה ועשבי תיבול מקומיים.

תיירות בסן מרינו

סן מרינו היא יעד תיירותי פופולרי, המושך אליו מבקרים מכל רחבי העולם. המדינה היא ביתם של אתרים היסטוריים רבים, כמו שלושת המגדלים של סן מרינו, שהם שלושה מבצרים הממוקמים על הפסגה הגבוהה ביותר של מונטה טיטאנו. המדינה ידועה גם בפסטיבלים הייחודיים שלה, כמו הגרנד פרי של סן מרינו, מרוץ פורמולה 1 הנערך מדי שנה בעיר אימולה.

כלכלת סן מרינו

לסן מרינו יש כלכלה חזקה, עם תוצר לנפש גבוה מזה של שכנותיה האיטלקיות. הענפים העיקריים של המדינה הם בנקאות, פיננסים, תיירות וייצור. סן מרינו היא גם ביתם של מספר חברות בינלאומיות, כמו יצרנית הרכב האיטלקית פיאט.

ממשלת סן מרינו

סן מרינו היא רפובליקה פרלמנטרית עם בית מחוקקים חד-אמרי. המדינה מחולקת לתשע רשויות, שכל אחת מהן מנוהלת על ידי מועצה. ראש המדינה הוא קפטן יורש העצר, הנבחר על ידי המועצה הגדולה והכללית מדי שישה חודשים.

גיאוגרפיה של סן מרינו

סן מרינו ממוקמת בהרי האפנינים במרכז איטליה. זוהי מדינה הררית, כאשר הנקודה הגבוהה ביותר שלה היא מונטה טיטאנו, המתנשאת לגובה 755 מטר (2,477 רגל) מעל פני הים. המדינה ידועה ביערות השופעים ובעמקים הציוריים שלה.

למידע נוסף על סן מרינו

למידע נוסף על סן מרינו, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן