דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת סטלינגרד?

היכן ממוקמת סטלינגרד?

היכן ממוקמת סטלינגרד?

מה זה סטלינגרד?

סטלינגרד הייתה קרב גדול במהלך מלחמת העולם השנייה. הוא נלחם בין ברית המועצות לגרמניה הנאצית מ-23 באוגוסט 1942 עד 2 בפברואר 1943. הקרב היווה נקודת מפנה במלחמה, שכן הצבא הגרמני נאלץ לסגת לאחר שספג אבדות קשות. העיר סטלינגרד, הידועה כיום בשם וולגוגרד, הייתה מקום הקרב והיא ממוקמת בחלק הדרום-מערבי של רוסיה.

היסטוריה של סטלינגרד

העיר סטלינגרד נוסדה בשנת 1589 ונקראה על שם המנהיג הסובייטי יוסף סטלין. במהלך מלחמת העולם השנייה, העיר הייתה אתר קרב גדול בין ברית המועצות לגרמניה הנאצית. הקרב נמשך חמישה חודשים והביא לניצחון מכריע לסובייטים. הקרב היה אחד העקובים מדם בהיסטוריה, עם יותר משני מיליון הרוגים.

היכן ממוקמת סטלינגרד?

סטלינגרד ממוקמת בחלק הדרום-מערבי של רוסיה, כ-600 מייל דרומית למוסקבה. הוא ממוקם על גדות נהר הוולגה, הזורם דרך העיר. העיר ידועה כיום בשם וולגוגרד והיא המרכז המנהלי של מחוז וולגוגרד.

מה ניתן לראות בסטלינגרד?

סטלינגרד היא ביתם של אנדרטאות ואנדרטאות רבות המנציחות את קרב סטלינגרד. המפורסם שבהם הוא ה-Mamaev Kurgan, מתחם הנצחה המוקדש לחיילי הקרב. אטרקציות נוספות בעיר כוללות את מוזיאון הפנורמה של מדינת וולגוגרד, האוניברסיטה החברתית והפדגוגית של וולגוגרד ואוניברסיטת וולגוגרד.

למידע נוסף על סטלינגרד

למידע נוסף על ההיסטוריה של סטלינגרד והקרב על סטלינגרד, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן