דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת מרוקו?

היכן ממוקמת מרוקו?

היכן ממוקמת מרוקו?

היכן ממוקמת מרוקו?

מרוקו ממוקמת בצפון אפריקה, גובלת בצפון האוקיינוס האטלנטי ובים התיכון. היא גובלת באלג'יריה במזרח, סהרה המערבית בדרום וספרד בצפון.

המיקום הגיאוגרפי של מרוקו

מדינה קו רוחב קו אורך
מָרוֹקוֹ 32.5° N 6° W

תכונות פיזיות של מרוקו

מרוקו היא מדינה הררית עם הרי הריף בצפון, האטלס התיכון במרכז, והאטלס הגבוה בדרום. הפסגה הגבוהה ביותר היא הר טובקל, שגובהו 4,167 מטר (13,671 רגל). למדינה יש גם קו חוף ארוך לאורך האוקיינוס האטלנטי והים התיכון.

האקלים של מרוקו

במרוקו יש אקלים ים תיכוני עם חורפים מתונים וקיץ חם ויבש. אזורי החוף הם בדרך כלל קרירים ולחים יותר מהפנים. המדינה חווה גם בצורת מדי פעם, בעיקר בדרום.

דמוגרפיה של מרוקו

במרוקו יש אוכלוסייה של למעלה מ-33 מיליון איש. רוב האוכלוסייה היא ממוצא ערבי-ברברי, עם מיעוט קטן של אירופאים ובעלי רקע אתני אחר. השפה הרשמית היא ערבית, אם כי גם צרפתית וברברית מדוברות רבות.

כלכלת מרוקו

למרוקו יש כלכלה מגוונת, כאשר החקלאות, התיירות והייצור הם המגזרים העיקריים. המדינה היא גם יצרנית גדולה של פוספט, המשמש לדשן ומוצרים אחרים. תיירות היא מקור הכנסה חשוב למדינה, כאשר מיליוני מבקרים מגיעים למרוקו מדי שנה.

תרבות מרוקו

למרוקו יש תרבות עשירה, עם השפעות גם מאירופה וגם מהמזרח התיכון. המדינה ידועה במוזיקה המסורתית, באמנות ובמטבח שלה. מרוקו היא גם ביתם של מספר פסטיבלים, כולל פסטיבל מוזיקת העולם השנתי Gnaoua באסוארה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן