דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת מערכת השמש בשביל החלב?

היכן ממוקמת מערכת השמש בשביל החלב?

היכן ממוקמת מערכת השמש בשביל החלב?

מהו שביל החלב?

שביל החלב היא גלקסיה ספירלית, על פי ההערכות מכילה בין 200 ל-400 מיליארד כוכבים. קוטרו כ-100,000 שנות אור ומכיל כ-2 טריליון גלקסיות. שביל החלב הוא חלק מקבוצת הגלקסיות המקומית, הכוללת את גלקסיית אנדרומדה וגלקסיית המשולש.

היכן ממוקמת מערכת השמש בשביל החלב?

מערכת השמש ממוקמת בזרוע אוריון של גלקסיית שביל החלב. זרוע זו ממוקמת בין שתי זרועות ספירליות מרכזיות, זרוע פרסאוס וזרוע קשת. מערכת השמש ממוקמת כ-27,000 שנות אור ממרכז שביל החלב. מערכת השמש ממוקמת באחת הזרועות החיצוניות של שביל החלב, מה שאומר שהיא בטוחה יחסית מהפעילות האלימה יותר שמתרחשת בזרועות הפנימיות.

מהי מערכת השמש?

מערכת השמש היא אוסף של שמונה כוכבי לכת וירחיהם, יחד עם אסטרואידים, שביטים וחפצים אחרים המקיפים את השמש. כוכבי הלכת הם מרקורי, נוגה, כדור הארץ, מאדים, צדק, שבתאי, אורנוס ונפטון. מערכת השמש כוללת גם את חגורת קויפר, אזור של עצמים קפואים מעבר לנפטון, ואת ענן אורט, אזור של עצמים קפואים אפילו רחוק יותר.

כמה גדולה מערכת השמש?

מערכת השמש היא עצומה להפליא. המרחק מהשמש לכוכב הלכת החיצוני ביותר, נפטון, הוא למעלה מ-2.7 מיליארד קילומטרים. קוטר מערכת השמש מוערך בכ-100 מיליארד מיילים, או כמעט פי 10 מקוטר שביל החלב.

סיכום

מערכת השמש ממוקמת בזרוע אוריון של גלקסיית שביל החלב, כ-27,000 שנות אור מהמרכז. מערכת השמש היא עצומה להפליא, עם קוטר של כ-100 מיליארד מיילים. למידע נוסף על מערכת השמש ושביל החלב, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן