דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת השמש בצהריים?

היכן ממוקמת השמש בצהריים?

היכן ממוקמת השמש בצהריים?

מהו מיקומה של השמש בצהריים?

מיקום השמש בשמים

השמש ממוקמת בשמיים בצהריים, אך מיקומה המדויק יכול להשתנות בהתאם לתקופת השנה ולמיקומו של המתבונן. בחצי הכדור הצפוני, השמש נמצאת בדרך כלל בנקודה הגבוהה ביותר שלה בשמיים בצהריים, בעוד שבחצי הכדור הדרומי היא נמצאת בנקודה הנמוכה ביותר.

מיקום השמש באופק

בצהריים השמש ממוקמת בדרך כלל באופק לכיוון דרום בחצי הכדור הצפוני ולכיוון צפון בחצי הכדור הדרומי. זה נובע מהטיית ציר כדור הארץ ביחס לקרני השמש.

מיקום השמש בגלגל המזלות

בצהריים, השמש ממוקמת בדרך כלל במזל המתאים לעונה הנוכחית. לדוגמה, אם זה קיץ, השמש תהיה בסימן הסרטן; אם זה חורף, זה יהיה במזל מזל גדי.

תנועת השמש לאורך היום

מיקום השמש בשמיים משתנה במהלך היום עקב סיבוב כדור הארץ. ככל שכדור הארץ מסתובב, נראה שהשמש נעה ממזרח למערב, זורחת בבוקר ושוקעת בערב. בצהריים, השמש ממוקמת בנקודה הגבוהה ביותר שלה בשמיים.

גורמים המשפיעים על מיקום השמש

מיקום השמש בשמיים יכול להיות מושפע ממספר גורמים, כולל הזמן בשנה, קו הרוחב של הצופה והשעה ביום. במהלך חודשי הקיץ, השמש ממוקמת בדרך כלל גבוה יותר בשמים מאשר בחודשי החורף. בנוסף, מיקום השמש יהיה גבוה יותר בשמיים בצהריים בחצי הכדור הצפוני מאשר בחצי הכדור הדרומי.

מיקום השמש ביחס לגופים שמימיים אחרים

מיקום השמש בשמיים יכול לשמש גם לאיתור גרמי שמיים אחרים, כמו הירח, כוכבים וכוכבי לכת. בצהריים, השמש ממוקמת בדרך כלל באותו כיוון של הירח, הכוכבים וכוכבי הלכת, אם כי מיקומם המדויק ישתנה בהתאם לשעה ביום ולמיקומו של הצופה.

סיכום

בצהריים השמש ממוקמת בשמיים, באופק ובמזלות התואם לעונה הנוכחית. מיקומו המדויק יכול להשתנות בהתאם לתקופת השנה ולמיקומו של הצופה. מיקום השמש בשמיים יכול לשמש גם לאיתור גרמי שמיים אחרים, כמו הירח, כוכבים וכוכבי לכת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן