דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת טייוואן?

היכן ממוקמת טייוואן?

היכן ממוקמת טייוואן?

היכן ממוקמת טייוואן?

מיקומה הגיאוגרפי של טייוואן

טייוואן היא מדינת אי הממוקמת מול החוף הדרום מזרחי של סין היבשתית. הוא ממוקם במערב האוקיינוס השקט, ממזרח לרפובליקה העממית של סין, יפן והפיליפינים, ומדרום לקוריאה. גודלה של טייוואן הוא כ-36,000 קמ"ר, מה שהופך אותה לגדולה מעט מהולנד, אך קטנה משווייץ.

טייוואן בהקשר הגלובלי

טייוואן היא מדינה דמוקרטית בשלטון עצמי, והיא ידועה רשמית בשם הרפובליקה של סין. היא חברה באו"ם, בארגון הסחר העולמי ובבנק לפיתוח אסיה. טייוואן היא שותפת סחר מרכזית של מדינות רבות, כולל ארצות הברית, יפן והאיחוד האירופי.

מעמדה הפוליטי של טייוואן

טייוואן היא מדינה עצמאית דה פקטו, אך מעמדה הפוליטי שנוי במחלוקת. הרפובליקה העממית של סין (PRC) טוענת לריבונות על טייוואן, ושני הצדדים נמצאים במצב של קיפאון פוליטי מאז תום מלחמת האזרחים הסינית בשנת 1949. PRC איימה להשתמש בכוח צבאי נגד טייוואן אם תכריז על עצמאות , וארצות הברית התחייבה להגן על טייוואן במקרה של תקיפה.

כלכלת טייוואן

לטייוואן יש כלכלה תוססת וצומחת במהירות, עם תוצר מקומי גולמי (תוצר מקומי) של יותר מטריליון דולר. היא אחת היצואנים המובילים בעולם של מוצרי אלקטרוניקה ומוצרי היי-טק אחרים. טייוואן היא גם יצרנית מרכזית של מוליכים למחצה, וכלכלתה תלויה במידה רבה בייצוא לסין ולמדינות אחרות.

התרבות של טייוואן

לטייוואן תרבות עשירה ומגוונת המושפעת מאוד ממסורות סיניות ויפניות. האי הוא ביתם של מגוון דתות, כולל בודהיזם, טאואיזם וקנפוציאניזם. התרבות הטייוואנית מושפעת מאוד גם מהשבטים האבוריג'ינים המקומיים, שיש להם מנהגים ומסורות ייחודיות משלהם.

אנשי טייוואן

בטייוואן יש אוכלוסייה של יותר מ-23 מיליון איש, מה שהופך אותה לאחת המדינות הצפופות ביותר בעולם. רוב האוכלוסייה היא ממוצא סיני האן, עם מיעוט משמעותי של שבטים אבוריג'ינים. השפה הרשמית של טייוואן היא סינית מנדרינית, אם כי אנשים רבים מדברים גם טייוואנית וניבים מקומיים אחרים.

למידע נוסף על טייוואן

למידע נוסף על טייוואן, עיין בחיפוש זה ב-YouTube עבור הנושא .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן