דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת העיר ירושלים?

היכן ממוקמת העיר ירושלים?

היכן ממוקמת העיר ירושלים?

מבוא

ירושלים היא בירת ישראל והיא אחת הערים העתיקות בעולם. הוא ממוקם במזרח התיכון, על רמה בהרי יהודה בין הים התיכון לקצה הצפוני של ים המלח. זוהי עיר קדושה לשלוש הדתות האברהמיות הגדולות – יהדות, נצרות ואיסלאם.

נושאים קשורים:

 

מיקומה של ירושלים

ירושלים ממוקמת במזרח התיכון, באזור המכונה הלבנט. הוא ממוקם על רמה בהרי יהודה, בין הים התיכון לקצה הצפוני של ים המלח. היא גובלת בגדה המערבית במזרח וברצועת עזה בדרום מערב. העיר מחולקת לשני חלקים – העיר העתיקה והעיר החדשה.

הגיאוגרפיה של ירושלים

ירושלים ממוקמת על רמה בהרי יהודה, בגובה של 2,575 רגל (785 מטר) מעל פני הים. העיר מוקפת בכמה גבעות, בהן הר הצופים מצפון מזרח, הר הזיתים ממזרח והר ציון מדרום. האקלים בירושלים הוא ים תיכוני, עם קיץ חם ויבש וחורף קריר ורטוב.

הדמוגרפיה של ירושלים

נכון לשנת 2019, אוכלוסיית ירושלים נאמדה ב-883,700 נפש. רוב האוכלוסייה היא יהודית (74%), ואחריה מיעוטים מוסלמים (17%), נוצרים (7%) ומיעוטים אחרים (2%). השפה הרשמית של ירושלים היא עברית, כאשר גם ערבית מדוברת ברבים.

כלכלת ירושלים

ירושלים היא מרכז כלכלי מרכזי בישראל. העיר היא ביתם של מגוון תעשיות, כולל פיננסים, תיירות, טכנולוגיה וייצור. העיר היא גם יעד תיירותי דתי מרכזי, עם מיליוני מבקרים מדי שנה. כלכלת העיר מונעת במידה רבה על ידי מגזר השירותים, המהווה כמעט 80% מהתמ”ג של העיר.

שולחן ירושלים

מקום המזרח התיכון
גוֹבַה 2,575 רגל (785 מטר)
אוּכְלוֹסִיָה 883,700
דת מרכזית יהדות, נצרות, איסלאם
שפה רשמית עברית, ערבית
כַּלְכָּלָה מגזר השירותים (80%)

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן