דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת העיר נשר?

היכן ממוקמת העיר נשר?

היכן ממוקמת העיר נשר?

היכן ממוקמת העיר נשר?

מבוא

העיר נשר ממוקמת במחוז חיפה בישראל. הוא ממוקם על מורדות הכרמל, ליד העיר חיפה. נשר היא העיר הגדולה במחוז ומתגוררת בה כ-30,000 תושבים.

נושאים קשורים:

 

גֵאוֹגרַפיָה

נשר ממוקמת בחלקו הצפוני של מחוז חיפה, למרגלות הכרמל. היא גובלת בערים חיפה, קרית ביאליק, קרית טבעון וקריית ים. העיר ממוקמת בגובה של כ-200 מטר מעל פני הים.

הִיסטוֹרִיָה

נשר נוסדה בשנת 1921 על ידי חברת החשמל הפלסטינית, שהייתה בבעלות הבריטים. העיר נודעה בתחילה בשם “נשר-חיפה”, ולאחר מכן שונה שמה לפשוט “נשר”. בשנות ה-50 העיר הורחבה והתפתחה, וכיום היא אחת הערים המאוכלסות ביותר במחוז חיפה.

כַּלְכָּלָה

בנשר שוכנים מספר מפעלי תעשייה גדולים, ביניהם מפעל מלט, מפעל כימיקלים ומפעל נייר. בעיר יש גם מגזר קמעונאי משגשג, עם מספר מרכזי קניות ואאוטלטים. בנוסף, בנשר שוכנים מספר מוסדות לימוד, ביניהם אוניברסיטת חיפה והטכניון-מכון הטכנולוגי.

תַרְבּוּת

בנשר נמצאת סצנת תרבות תוססת, עם מספר מוזיאונים, גלריות ותיאטראות. בעיר מתקיימים גם מספר פסטיבלים שנתיים, ביניהם פסטיבל נשר לאמנות ותרבות, פסטיבל נשר למוזיקה ופסטיבל הסרטים הבינלאומי בנשר.

סיכום

העיר נשר ממוקמת במחוז חיפה בישראל, למרגלות הכרמל. היא מאכלסת אוכלוסייה של כ-30,000 איש, ומהווה מרכז תעשייתי ותרבותי משגשג. למידע נוסף על נשר, בקר בדף הוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן