דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת האיטי?

היכן ממוקמת האיטי?

היכן ממוקמת האיטי?

היכן ממוקמת האיטי?

האיטי היא מדינה קריבית הממוקמת בחלקו המערבי של האי היספניולה, בין הים הקריבי לאוקיינוס האטלנטי הצפוני. הוא ממוקם ממזרח לקובה וג'מייקה, וממערב לרפובליקה הדומיניקנית. זוהי המדינה השלישית בגודלה באיים הקריביים, עם שטח של 10,714 מייל רבוע (27,750 קמ"ר).

גיאוגרפיה של האיטי

האיטי מחולקת לעשר מחלקות, המחולקות עוד יותר לרובעים, קומונות ויישובים. בירת האיטי היא פורט-או-פרינס, אשר ממוקמת במחלקת אוסט. המדינה היא ביתם של מגוון נופים, כולל הרים, עמקים, מישורים ואזורי חוף. הנקודה הגבוהה ביותר בהאיטי היא Pic la Selle, שגובהה הוא 8,793 רגל (2,680 מטר).

כלכלת האיטי

להאיטי יש כלכלה מתפתחת שתלויה במידה רבה בחקלאות ובמגזר השירותים. המדינה היא הענייה ביותר בחצי הכדור המערבי, עם תוצר לנפש של 1,500 דולר. הייצוא העיקרי של האיטי הוא קפה, מנגו, קקאו ושמנים אתריים. שותפות הסחר העיקריות של האיטי הן ארצות הברית, הרפובליקה הדומיניקנית וקנדה.

תרבות האיטי

האיטי היא אומה מגוונת מבחינה תרבותית עם השפעות מאפריקה, אירופה והאיים הקריביים. השפה הרשמית של האיטי היא צרפתית, אם כי תושבי האיטי רבים מדברים גם קריאולית, אנגלית וספרדית. הדתות העיקריות בהאיטי הן הקתוליות הרומית וודו. מוזיקה וריקוד הם חלקים חשובים בתרבות האיטי, והמדינה היא ביתם של מגוון סגנונות מוזיקליים, כולל קומפאס, מיזיק ראסין ורגאיי.

למד עוד על האיטי על ידי צפייה בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן