דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת ג'מייקה?

היכן ממוקמת ג'מייקה?

היכן ממוקמת ג'מייקה?

היכן ממוקמת ג'מייקה?

ג'מייקה היא מדינת אי השוכנת בים הקריבי

ג'מייקה היא מדינת אי השוכנת בים הקריבי, כ-145 ק"מ (90 מייל) דרומית לקובה, ו-190 ק"מ (118 מייל) מערבית להאיטי. ג'מייקה הוא האי השלישי בגודלו באיים הקריביים ומתגוררים בו 2.9 מיליון איש.

הגיאוגרפיה של ג'מייקה

ג'מייקה הוא האי החמישי בגודלו באיים הקריביים, עם שטח קרקע כולל של 10,991 קמ"ר (4,244 מייל רבוע). הוא מחולק לשלושה מחוזות, קורנוול, מידלסקס וסארי. הנקודה הגבוהה ביותר בג'מייקה היא פסגת ההר הכחול, שנמצאת בגובה 2,256 מטר (7,402 רגל) מעל פני הים.

ההיסטוריה של ג'מייקה

ג'מייקה הייתה מיושבת לראשונה על ידי בני ארוואק וטאינו, אשר נדחקו מאוחר יותר על ידי הספרדים בסוף המאה ה-15. הספרדים התיישבו בג'מייקה והביאו עבדים אפריקאים לעבודה במטעי הסוכר של האי. ג'מייקה הייתה מושבה ספרדית עד 1655, אז נכבשה על ידי האנגלים. ג'מייקה נשארה מושבה בריטית עד 1962, אז קיבלה עצמאות.

התרבות של ג'מייקה

ג'מייקה היא תרבות תוססת ומגוונת, עם השפעות מאפריקה, אירופה והאיים הקריביים. ג'מייקה ידועה במוזיקה שלה, במיוחד רגאיי, סקא ודאנסהול. האי ידוע גם במטבח שלו, שהוא שילוב של טעמים אפריקאים, אירופאים וקאריביים. ג'מייקה היא גם ביתם של מגוון פסטיבלים, כולל הקרנבל השנתי של ג'מייקה ופסטיבל הג'אז והבלוז של ג'מייקה.

כלכלת ג'מייקה

כלכלת ג'מייקה תלויה במידה רבה בתיירות ובחקלאות. האי הוא ביתם של מספר אתרי נופש, כמו גם מגזר חקלאי משגשג. ג'מייקה היא גם יצרנית גדולה של בוקסיט, המשמש לייצור אלומיניום. האי הוא גם יצרן גדול של רום וקפה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן