דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת גיברלטר?

היכן ממוקמת גיברלטר?

מה זה גיברלטר?

גיברלטר היא טריטוריה בריטית מעבר לים הממוקמת בקצה הדרומי של חצי האי האיברי. היא גובלת בספרד בצפון ובים התיכון בדרום. בגיברלטר יש אוכלוסייה של כ-34,000 אנשים והיא יעד תיירותי פופולרי. הטריטוריה ידועה בתרבות הייחודית, ההיסטוריה והנופים המדהימים שלה.

היכן ממוקמת גיברלטר?

גיברלטר ממוקמת בקצה הדרומי של חצי האי האיברי, בין הים התיכון לאוקיינוס האטלנטי. הוא נמצא ממש דרומית לעיר אלגסיראס הספרדית ומחובר ליבשת באיסתמוס צר. גודלה של גיברלטר הוא כ-6.8 קמ"ר וקו חוף של 12 ק"מ.

היסטוריה של גיברלטר

גיברלטר הייתה מיושבת מאז התקופה הניאוליתית והתיישבה לראשונה על ידי הפיניקים במאה ה-8 לפני הספירה. יש לה היסטוריה ארוכה ומגוונת, לאחר שהייתה בשליטת הרומאים, הוויזיגותים, המורים והספרדים. בשנת 1704 נכבשה גיברלטר על ידי כוח אנגלו-הולנדי במהלך מלחמת הירושה הספרדית ומאז היא בשליטה בריטית.

תרבות ואנשי גיברלטר

גיברלטר היא ביתם של אוכלוסייה מגוונת המורכבת מאנשים בריטים, ספרדים, פורטוגזים ואיטלקים. השפה הרשמית היא אנגלית, אך מדברים גם ספרדית ו-Llanito (תערובת של אנגלית וספרדית). התרבות של גיברלטר היא שילוב של השפעות בריטיות, ספרדיות וים תיכוניות, המשתקפות בארכיטקטורה, במטבח ובמוזיקה שלה.

גיברלטר היום

גיברלטר היא יעד תיירותי פופולרי וידועה בנופים המדהימים, התרבות הייחודית וחיי הלילה התוססים שלה. השטח הוא גם מרכז פיננסי חשוב והוא ביתם של מספר בנקים ועסקים בינלאומיים. גיברלטר היא טריטוריה בריטית בחו"ל בשלטון עצמי והיא חברה באיחוד האירופי.

למידע נוסף על גיברלטר

כדי ללמוד עוד על גיברלטר וההיסטוריה, התרבות והאנשים שלה, בדוק את החיפוש הזה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן