דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת בבילון היום?

היכן ממוקמת בבילון היום?

היכן ממוקמת בבילון היום?

מהי בבל?

בבל היא עיר עתיקה השוכנת בעיראק של ימינו. היא מילאה תפקיד מרכזי בהתפתחות הציוויליזציה המסופוטמית והייתה פעם העיר הגדולה בעולם. בבל ידועה בארכיטקטורה המרשימה שלה, כולל הגנים התלויים של בבל, אחד משבעת פלאי העולם העתיק. לעיר היסטוריה עשירה, לאחר שהייתה בירתם של כמה אימפריות, כולל האימפריה הניאו-בבלית והאימפריה האחמנית.

נושאים קשורים:

 

איפה בבל ממוקמת היום?

בבילון ממוקמת בעיראק של ימינו, כ-85 קילומטרים דרומית לבגדד. הוא ממוקם על גדות נהר הפרת וכיום הוא חלק מנפת אל הילה. חורבות בבל הן אטרקציה תיירותית מרכזית בעיראק והן אתר מורשת עולמית של אונסק”ו.

תולדות בבל

בבל נוסדה בשנת 1894 לפני הספירה על ידי המלך חמורבי, הידוע בעיקר בזכות קוד החוקים שלו. תחת שלטונה של האימפריה הניאו-בבלית, בבל הפכה למרכז מרכזי של תרבות, אמנות ולמידה. העיר נבזזה על ידי הפרסים בשנת 539 לפני הספירה ונפלה לדעיכה. במאה ה-4 לפני הספירה, אלכסנדר מוקדון כבש את בבל והיא הפכה לחלק מהאימפריה הסלאוקית. במאה ה-2 לפני הספירה, בבל סופחה על ידי האימפריה הפרתית ומאוחר יותר על ידי האימפריה הסאסאנית. בשנת 637 לספירה נכבשה העיר על ידי הערבים ונקלעה לדעיכה. חורבות בבל התגלו מחדש במאה ה-19.

חשיבותה של בבל

לבבל יש משמעות לתפקידה בהתפתחות הציוויליזציה המסופוטמית. העיר הייתה מרכז מרכזי של אמנות, תרבות ולמידה, והייתה ביתם של כמה מהארכיטקטורות המרשימות ביותר של העולם העתיק. הוא גם משמעותי לתפקידו בהתפתחות הדת היהודית, שכן השבי הבבלי של היהודים הוא חלק חשוב מההיסטוריה היהודית.

סיכום

בבל היא עיר עתיקה השוכנת בעיראק של ימינו. היא מילאה תפקיד חשוב בפיתוח הציוויליזציה המסופוטמית והייתה פעם העיר הגדולה בעולם. חורבות בבל הן אטרקציה תיירותית מרכזית בעיראק והן אתר מורשת עולמית של אונסק”ו. לבבל יש משמעות לתפקידה בפיתוח הציוויליזציה המסופוטמית ותפקידה בהתפתחות הדת היהודית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן