דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת באר שבע?

היכן ממוקמת באר שבע?

היכן ממוקמת באר שבע?

היכן ממוקמת באר שבע?

באר שבע היא עיר השוכנת במדבר הנגב בדרום ישראל. זוהי העיר השביעית בגודלה בישראל והגדולה במדבר הנגב. העיר היא מרכז אזורי חשוב לפעילויות כלכליות, תרבותיות וחינוכיות.

נושאים קשורים:

 

היסטוריה של באר שבע

באר שבע נוסדה בתחילת המאה ה-20 על ידי חלוצים יהודים מרוסיה ופולין. בתחילה היה זה יישוב חקלאי קטן, אך בסופו של דבר גדל בגודלו ובחשיבותו. העיר הוכרזה כמועצה מקומית ב-1950, והיא קיבלה מעמד של עיר ב-1959.

גיאוגרפיה של באר שבע

באר שבע שוכנת בצפון מדבר הנגב, כ-50 ק”מ דרומית לתל אביב. הוא ממוקם בגובה של כ-200 מטר מעל פני הים. העיר מוקפת בכמה הרים, ביניהם הר חברון, הר בית הכרם והר פארן.

כלכלת באר שבע

באר שבע היא מרכז כלכלי חשוב במדבר הנגב. בעיר פועלות מספר חברות גדולות, כמו התעשייה האווירית, התעשייה הצבאית ומערכות ההגנה המתקדמות של רפאל. באר שבע היא גם מרכז מרכזי לתעשיות היי-טק, כגון פיתוח תוכנה, ביוטכנולוגיה ומחקר רפואי.

תרבות באר שבע

באר שבע היא עיר תוססת עם חיי תרבות עשירים. בעיר נמצאים מספר מוזיאונים, ביניהם מוזיאון באר שבע לאמנות, מוזיאון הנגב לתולדות הטבע והמוזיאון הארכיאולוגי של באר שבע. בעיר מתקיימים גם כמה פסטיבלים שנתיים, כמו פסטיבל באר שבע הבינלאומי למוזיקה, פסטיבל באר שבע הבינלאומי לקולנוע ופסטיבל באר שבע הבינלאומי לאמנויות.

חינוך בבאר שבע

בבאר שבע שוכנות מספר אוניברסיטאות ומכללות, בהן אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מכללת מקס שטרן עמק יזרעאל והמכללה ליהודה ושומרון. בעיר יש גם כמה בתי ספר יסודיים ותיכוניים, וכן כמה בתי ספר דתיים.

סיכום

מקום מדבר הנגב, ישראל
אוּכְלוֹסִיָה 200,000
כַּלְכָּלָה תעשיות היי-טק, תעופה וחלל, תעשיות צבאיות
תַרְבּוּת מוזיאונים, פסטיבלים
חינוך אוניברסיטאות, מכללות, בתי ספר

באר שבע היא עיר חשובה השוכנת במדבר הנגב בדרום ישראל. לעיר יש היסטוריה עשירה, תרבות תוססת וכלכלה משגשגת. זה גם ביתם של כמה אוניברסיטאות ומכללות, כמו גם כמה בתי ספר יסודיים ותיכוניים.

למד עוד

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן