דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אוניברסיטת ביר זית?

היכן ממוקמת אוניברסיטת ביר זית?

היכן ממוקמת אוניברסיטת ביר זית?

אוניברסיטת ביר זית

אוניברסיטת ביר זית היא אוניברסיטה פלסטינית השוכנת בגדה המערבית של פלסטין, ליד העיר רמאללה. זוהי האוניברסיטה הוותיקה והגדולה ביותר בגדה המערבית והשנייה בגודלה בשטחים הפלסטיניים. האוניברסיטה נוסדה בשנת 1924 והיא כיום ביתם של יותר מ-11,000 סטודנטים.

הִיסטוֹרִיָה

אוניברסיטת ביר זית הוקמה בשנת 1924 כבית ספר פרטי. בתחילה נקראה המכללה הערבית של ירושלים, והיא הייתה האוניברסיטה הפלסטינית הראשונה במנדט הבריטי על פלסטין. שמה של האוניברסיטה שונה לאוניברסיטת ביר זית ב-1973, ובשנת 1975 הוכרה על ידי הרשות הלאומית הפלסטינית כאוניברסיטה ציבורית.

קַמפּוּס

האוניברסיטה ממוקמת על ראש גבעה המשקיפה על העיר רמאללה. הקמפוס משתרע על שטח של כ-100 דונם והוא ביתם של מספר פקולטות, ביניהן הפקולטה לאמנויות, הפקולטה למדעים, הפקולטה למשפטים, הפקולטה להנדסה וטכנולוגיה ופקולטה לחקלאות.

אנשי אקדמיה

אוניברסיטת ביר זית מציעה מגוון רחב של תכניות אקדמיות, לרבות תואר ראשון, שני ודוקטורט. האוניברסיטה מציעה גם מספר תוכניות מיוחדות, כגון תכנית במשפט בינלאומי ותכנית ביחסים בינלאומיים.

בוגרים מפורסמים

אוניברסיטת ביר זית הפיקה בוגרים בולטים רבים, ביניהם ראש הממשלה לשעבר של הרשות הלאומית הפלסטינית סלאם פיאד, ראש ממשלת ירדן לשעבר מארוף אל-בחית וראש ממשלת מצרים לשעבר אחמד נאציף.

קישורים חיצוניים

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן