דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אבן הרוזטה?

היכן ממוקמת אבן הרוזטה?

היכן ממוקמת אבן הרוזטה?

מהי אבן הרוזטה?

אבן הרוזטה היא אבן גרנודיוריט שעליה כתובה צו שהוצא בממפיס, מצרים בשנת 196 לפנה"ס מטעם המלך תלמי החמישי. הצו מופיע בשלושה כתבים: הטקסט העליון הוא הירוגליפים מצריים עתיקים, החלק האמצעי כתב דמוטי והתחתון ביותר יוון העתיקה. מכיוון שהוא מציג בעצם אותו טקסט בכל שלושת התסריטים, הוא סיפק את המפתח להבנה המודרנית של הירוגליפים מצריים.

היכן ממוקמת אבן הרוזטה?

אבן הרוזטה נמצאת כיום במוזיאון הבריטי בלונדון, אנגליה. הוא מוצג בגלריית הפסלים המצריים של המוזיאון. האבן התגלתה בשנת 1799 על ידי חיילים צרפתים בעיירה המצרית רוזטה (ראשיד), ליד שפך נהר הנילוס. הוא הועבר לבריטניה בשנת 1802 ומוצג במוזיאון הבריטי מאז 1802.

ההיסטוריה של אבן הרוזטה

אבן הרוזטה נכתבה בשנת 196 לפני הספירה בתקופת שלטונו של תלמי החמישי. עליה נכתב גזירה של הכוהנים של ממפיס, מצרים, בשלושה כתבים שונים: הירוגליפים מצריים קדומים, כתב דמוטי ויוונית עתיקה. הגזירה היא הצהרת נאמנות למלך ותיעוד של תרומותיו למקדשי מצרים. אבן הרוזטה התגלתה בשנת 1799 על ידי חיילים צרפתים בעיירה המצרית רוזטה (ראשיד). הוא הועבר לבריטניה בשנת 1802 ומוצג במוזיאון הבריטי מאז 1802.

משמעות אבן הרוזטה

אבן הרוזטה היא משמעותית מכיוון שהיא סיפקה את המפתח להבנה המודרנית של הירוגליפים מצריים עתיקים. על ידי השוואה בין שלושת התסריטים על האבן, הצליחו החוקרים לפענח את ההירוגליפים ולפתוח את סודות מצרים העתיקה. אבן הרוזטה היא כיום אחד החפצים המפורסמים ביותר בעולם והיא סמל להישג והבנה אנושיים.

למד עוד

למידע נוסף על אבן הרוזטה, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן