דף הבית » האם חייב » האם תביעה לתביעה מקוצרת מחייבת תצהיר?

האם תביעה לתביעה מקוצרת מחייבת תצהיר?

האם תביעה לתביעה מקוצרת מחייבת תצהיר?

מהו פסק דין מקוצר?

פסק דין מקוצר הינו הליך משפטי המאפשר לבית משפט להכריע בתיק ללא משפט מלא. בית משפט רשאי ליתן סדר דין מקוצר אם אין מחלוקת באשר לעובדות המקרה, ובית המשפט מצא כי הדין תומך במבקש סדר דין מקוצר. הליך זה משמש לעתים קרובות כדי לזרז את תהליך פתרון התיק.

האם תביעה לפסק דין מקוצר מחייבת תצהיר?

במקרים מסוימים, צד המבקש סדר דין מקוצר עשוי להידרש להגיש תצהיר. תצהיר הוא הצהרת שבועה הניתנת בשבועה ומאושרת על ידי נוטריון. על התצהיר לכלול עובדות הרלוונטיות לתיק ועליו להיות חתום על ידי המצהיר. במקרים אחרים, ייתכן שלא יידרש בעל דין להגיש תצהיר. כך יכול להיות אם עובדות המקרה אינן שנויות במחלוקת, או אם בית המשפט מצא שניתן לקבוע את העובדות ללא צורך בתצהיר. במקרים מסוימים, בית המשפט עשוי לדרוש תצהיר גם אם העובדות אינן שנויות במחלוקת. זה עשוי להיות המקרה אם בית המשפט רוצה לוודא שהעובדות מדויקות ושהצד המגיש את התצהיר אמין.

מהי מטרתו של תצהיר?

מטרתו של תצהיר היא לספק הצהרה מושבעת של עובדות הרלוונטיות לתיק. על התצהיר להיות חתום ע"י המצהיר ומאושר ע"י נוטריון. התצהיר חייב להיות נתמך גם בראיות, כגון מסמכים או עדים אחרים.

מה ההבדל בין תצהיר להצהרה?

תצהיר הוא הצהרת שבועה הניתנת בשבועה ומאושרת על ידי נוטריון. הצהרה היא הצהרה הנאמרת ללא צורך בשבועה או נוטריון. הצהרה משמשת בדרך כלל כדי לספק עובדות שאינן שנויות במחלוקת.

סיכום

האם תביעה לתביעה בסדר דין מקוצר מחייבת תצהיר תלויה בעובדות המקרה ובקביעת בית המשפט. במקרים מסוימים עשוי להידרש תצהיר, בעוד שבמקרים אחרים עשוי בית המשפט לגלות כי ניתן לקבוע את העובדות ללא צורך בתצהיר. בכל מקרה, חשוב להבין את מטרתו של תצהיר ולוודא שהעובדות מדויקות ונתמכות בראיות. למידע נוסף על סדר דין מקוצר ותצהירים, צפו בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן