דף הבית » האם חייב » האם חייבים לצום בתמוז?

האם חייבים לצום בתמוז?

האם חייבים לצום בתמוז?

מה זה תמוז?

תמוז הוא יום אבל בלוח השנה היהודי, לציון חורבן בית המקדש הראשון והשני בירושלים. הוא מתקיים ב-17 בחודש העברי בתמוז, בדרך כלל ביוני או ביולי. ביום זה, יהודים ברחבי העולם מדקלמים תפילות מיוחדות ומתענים משחר ועד רדת הלילה.

מדוע צום בתמוז חשוב?

צום בתמוז הוא דרך להביע צער על חורבן בתי המקדש. היא גם תזכורת לשבריריות החיים ולחשיבות החזרה בתשובה. צום בתמוז הוא דרך להביע הזדהות עם העם היהודי שסבל מחורבן בתי המקדש, ודרך לזכור את האבדות הרוחניות והחומריות שנבעו מכך.

כיצד מקיימים צום בתמוז?

בתמוז, יהודים מקיימים צום יום שלם, המתחיל עם עלות השחר ומסתיים עם רדת הלילה. במהלך היום מעודדים יהודים לבלות בתפילה, בלימוד ובהרהור. נהוג לומר תפילות מיוחדות ולהרהר על חורבן בתי המקדש ועל סבלו של העם היהודי. בחלק מהקהילות מתקיימים שירותים מיוחדים בשעות הערב, כאשר הצום נשבר.

מה אפשר לאכול במהלך הצום?

במהלך הצום מותר ליהודים לאכול רק מאכלים שאינם מצריכים בישול, כגון לחם, פירות וירקות. יש קהילות שמתירות גם צריכת מוצרי חלב כמו גבינה ויוגורט. כל שאר המזונות, לרבות בשר, דגים ומנות מבושלות, אסורים.

האם יש פטורים מצום?

כן, יש פטורים מסוימים מצום בתמוז. נשים הרות ומניקות, וכן חולות או קשישות, פטורות מצום. בנוסף, גם מי שנוסע פטור מתענית בתמוז.

האם יש דרכים אחרות לשמור על תמוז?

בנוסף לצום, יש עוד דרכים לקיום תמוז. נהוג לומר תפילות מיוחדות ולהרהר על חורבן המקדשים ועל סבלו של העם היהודי. נוהגים גם לתת צדקה ולעשות חסד ביום זה.

סיכום

צום בתמוז הוא דרך חשובה להביע צער על חורבן בתי המקדש ולזכור את האבידות הרוחניות והחומריות שנבעו ממנו. היא גם תזכורת לשבריריות החיים ולחשיבות החזרה בתשובה. בנוסף לצום, ישנן דרכים נוספות לקיום תמוז, כגון אמירת תפילות מיוחדות, הגות על חורבן בתי המקדש ועשיית חסד.

שְׁמִירָה תיאור
תַעֲנִית מבוקר עד רדת הלילה
תְפִלָה אמירת תפילות מיוחדות והרהורים על חורבן בתי המקדש
צדקה מתן צדקה וביצוע מעשי חסד

למידע נוסף על צום בתמוז, אנא בקר ב- YouTube.com .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן