דף הבית » האם חייב » האם החייב חייב במעשר? | מעשר מוסבר

האם החייב חייב במעשר? | מעשר מוסבר

האם החייב חייב במעשר? | מעשר מוסבר

מה זה מעשר?

מעשר הוא מנהג דתי של מתן עשירית מההכנסה לכנסייה או לארגון דתי אחר. מנהג זה נמצא בדתות רבות, כולל נצרות, יהדות ואיסלאם. זה נתפס כדרך להחזיר לאלוהים עבור הברכות שניתנו לנותן.

האם החייב חייב במעשר?

השאלה אם חייב או לא חייב במעשר היא שאלה קשה. מצד אחד, המקרא אינו קובע במפורש שחייב פטור ממעשר. מצד שני, ברור שהקב"ה לא רוצה שנהיה בחובות, ונראה שאם אדם נמצא בחובות, אין לצפות ממנו למעשר.

פרספקטיבה של הברית הישנה

בברית הישנה יש כמה קטעים הדנים במעשר. בדברים י"ד 22-29 אלוהים מצווה על בני ישראל להביא את המעשר שלהם למחסן, ובמלאכי ג 10-12 ה' מבטיח לשפוך ברכות על המעשרים. נראה שקטעים אלו מצביעים על כך שמעשר הוא נוהג חובה לכל האנשים, ללא קשר למצבם הכלכלי.

פרספקטיבה של הברית החדשה

הברית החדשה אינה מתייחסת במפורש לנושא המעשר, אך ישנם מספר קטעים הדנים בנתינה ובנדיבות. בלוקס ו':38, ישוע אומר: "תן וניתן לך. מידה טובה, נלחצת מטה, מזועזעת יחד ומדרוסת, תישפך לחייך. כי במידה שבה אתה משתמש, היא תמדד לך." נראה שהקטע הזה מצביע על כך שאלוהים עוסק יותר באיך אנחנו נותנים מאשר בכמה אנחנו נותנים.

נקודות מבט מודרניות על מעשר

כיום אין קונצנזוס בסוגיית המעשר. כמה מנהיגים דתיים מאמינים שמעשר הוא נוהג חובה לכל האנשים, ללא קשר למצבם הכלכלי. אחרים מאמינים שמעשר צריך להיעשות רק כאשר אדם מסוגל לעשות זאת מבחינה כלכלית. אחרים עדיין מאמינים שמעשר צריך להיעשות מתוך הכרת תודה ואהבה לאלוהים, לא מתוך חובה.

סיכום

הסוגיה האם חייב חייב במעשר אם לאו היא סוגיה קשה. בסופו של דבר, ההחלטה היא של הפרט וצריכה להתבסס על האמונות והערכים שלו. לא משנה מה ההחלטה, חשוב לזכור שאלוהים עוסק יותר באיך אנחנו נותנים מאשר בכמה אנחנו נותנים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן