דף הבית » האם חייב » האם בעל חווה חייב מעשר?

האם בעל חווה חייב מעשר?

האם בעל חווה חייב מעשר?

מה זה מעשר?

מעשר הוא הנוהג לתת חלק מההכנסה לכנסייה. זוהי תפיסה מקראית, כאשר הברית הישנה מחייבת לתת עשירית מהכנסתו למקדש. בברית החדשה, ישוע מדבר על מעשר בהקשר של נתינה לעניים.

האם בעל חווה חייב מעשר?

התשובה לשאלה זו תלויה בפרשנותו של האדם לתנ"ך ולחוקי ארצו.

נקודת מבט מקראית

מנקודת מבט מקראית, בעל חווה מחויב במעשר. התנ"ך קובע כי "כל מעשר הארץ, בין מזרע הארץ ובין מפרי העץ, הוא של ה'. קדושה היא לה'" (ויקרא כ"ז:30). פסוק זה מרמז שבעל משק צריך לתת עשירית מהיבול לה'.

פרספקטיבה משפטית

ברוב המדינות, החוקים אינם מחייבים אנשים למעשר מעשר. עם זאת, במדינות מסוימות, כמו ארצות הברית, יש חוקים המאפשרים לכנסיות לגבות מעשר מחבריהן. במדינות אלו, הבעלים של חווה עשוי להיות מחויב על פי חוק למעשר אם הוא חבר בכנסייה הגובה מעשר.

יתרונות המעשר

מעשר יכול להיות מועיל הן לנותן והן למקבל. עבור הנותן, מעשר יכול להיות דרך להביע הכרת תודה על הברכות שקיבל. זה יכול להיות גם דרך להראות אמונה בהספק של אלוהים. עבור הכונס, מעשר יכול לספק כספים נחוצים מאוד עבור הכנסייה לשימוש עבור משרדיה.

סיכום

האם בעל משק חייב במעשר או לא הוא עניין של פרשנות אישית וחובה משפטית. מנקודת מבט מקראית, בעל חווה מחויב במעשר. עם זאת, ברוב המדינות, אין דרישה חוקית למתן מעשר. מעשר יכול להועיל הן לנותן והן למקבל, ויכול להיות דרך להביע הכרת תודה על הברכות שקיבל.

אֶמְצָעִי

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן