דף הבית » האם חייב » האם אני צריך לספר למעסיק שלי שיש לי HIV?

האם אני צריך לספר למעסיק שלי שיש לי HIV?

האם אני צריך לספר למעסיק שלי שיש לי HIV?

מהן הזכויות שלי?

אם יש לך HIV, יש לך אותן זכויות כמו כל עובד אחר. זה כולל את הזכות לפרטיות, הזכות לקבל יחס שווה, והזכות להיות חופשי מאפליה. יש לך גם את הזכות להיות מוגן מפני הטרדה, בין אם היא מבוססת על מצב ה-HIV שלך או כל מאפיין מוגן אחר.

מתי אני צריך לחשוף את סטטוס ה-HIV שלי?

באופן כללי, אינך חייב לחשוף את סטטוס ה-HIV שלך למעסיק שלך אלא אם כן זה נחוץ לעבודה שלך. לדוגמה, אם אתה עובד בריאות, ייתכן שתצטרך לחשוף את הסטטוס שלך כדי לעבוד עם חולים מסוימים. במקרים מסוימים, ייתכן שתצטרך גם לחשוף את הסטטוס שלך למעסיק שלך כדי לקבל הטבות מסוימות, כגון ביטוח בריאות.

כיצד עלי לחשוף את מצב ה-HIV שלי?

אם תחליט לחשוף את סטטוס ה-HIV שלך למעסיק שלך, חשוב לעשות זאת בצורה מכובדת ומקצועית. כמו כן, עליך להיות מוכן לענות על כל שאלה שיש למעסיק שלך לגבי מצבך. כמו כן, חשוב לזכור שיש לך את הזכות לשמור על סודיות מצב ה-HIV שלך וכי המעסיק שלך לא צריך לחלוק את הסטטוס שלך עם אף אחד אחר ללא רשותך.

מה אם המעסיק שלי מפלה נגדי?

אם אתה מרגיש שהופלת לרעה בשל מצב ה-HIV שלך, עליך לפנות לנציבות שוויון הזדמנויות תעסוקה (EEOC). EEOC היא הסוכנות הפדרלית האחראית לאכיפת חוקים המגינים על עובדים מפני אפליה על סמך מצב ה-HIV שלהם. אתה יכול גם ליצור קשר עם עורך דין או ארגון שירות HIV/איידס מקומי לסיוע.

מהם החוקים שמגנים עליי?

חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) וחוק השיקום משנת 1973 מגינים על עובדים עם HIV מפני אפליה במקום העבודה. חוקים אלו אוסרים על מעסיקים להפלות עובדים על בסיס מצב ה-HIV שלהם, והם גם דורשים מהמעסיקים לבצע התאמות סבירות לעובדים עם HIV. בנוסף, בחלק מהמדינות יש חוקים המספקים הגנות נוספות לעובדים עם HIV.

מה עלי לעשות אם מטרידים אותי?

אם מטרידים אותך או מפלים אותך בגלל מצב ה-HIV שלך, חשוב לנקוט בפעולה. תחילה עליך לדבר עם המעסיק שלך על המצב ולהסביר מדוע ההתנהגות אינה מקובלת. אם ההטרדה לא נפסקת, עליך לפנות ל-EEOC או לעורך דין כדי לדון באפשרויות שלך.

מה עלי לעשות אם אני מפוטר בגלל סטטוס HIV שלי?

אם אתה מפוטר בגלל מצב ה-HIV שלך, ייתכן שתוכל להגיש תביעת אפליה ל-EEOC. כמו כן, עליך לפנות לעורך דין כדי לדון באפשרויות המשפטיות שלך. בנוסף, ייתכן שתוכל להגיש תלונה למחלקת העבודה של המדינה שלך או לארגון שירות מקומי ל-HIV/איידס.

היכן אוכל לקבל מידע נוסף?

למידע נוסף על זכויותיך במקום העבודה, תוכל לבקר באתר האינטרנט של EEOC ( https://www.eeoc.gov/ ) או ליצור קשר עם עורך דין או ארגון שירות מקומי ל-HIV/AIDS. אתה יכול גם לצפות בסרטון YouTube זה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן