דף הבית » האם חייב » האם אני חייב כסף לביטוח הלאומי?

האם אני חייב כסף לביטוח הלאומי?

האם אני חייב כסף לביטוח הלאומי?

מהו ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הוא מס שנלקח מהמשכורת שלך. הוא משמש למימון הטבות מסוימות של המדינה, כגון פנסיית המדינה ודמי מחלה סטטוטוריים. הוא משמש גם למימון ה-NHS. גובה הביטוח הלאומי שאתה משלם תלוי בשכרך ובגילך.

נושאים קשורים:

 

האם אני חייב כסף לביטוח הלאומי?

אם אתה שכיר, המעסיק ינכה מדי חודש דמי ביטוח לאומי ממשכורתך. כסף זה משולם ל-HM Revenue & Customs (HMRC). אם אתה עצמאי, תצטרך לשלם דמי ביטוח לאומי סוג 2 ודמי ביטוח לאומי סוג 4.

אם אתה שכיר, אתה יכול לבדוק את רישום הביטוח הלאומי שלך באינטרנט. אתה יכול גם לבדוק את הרשומה שלך בטלפון או בדואר. אתה יכול לברר אם אתה חייב כסף לביטוח הלאומי על ידי עיון בתלושי השכר שלך או בבדיקת רישום הביטוח הלאומי שלך.

כיצד לבדוק את רישום הביטוח הלאומי שלך

אם אתה שכיר, אתה יכול לבדוק את רישום הביטוח הלאומי שלך באינטרנט. אתה יכול גם לבדוק את הרשומה שלך בטלפון או בדואר. כדי לבדוק את הרשומה שלך באינטרנט, תצטרך להירשם לחשבון Government Gateway. לאחר שנרשמתם, תוכלו להיכנס ולראות את רישום הביטוח הלאומי שלכם.

אתה יכול גם לבדוק את רישום הביטוח הלאומי שלך בטלפון. ניתן להתקשר לקו הסיוע של הביטוח הלאומי בטלפון 0300 200 3500. יהיה עליך לספק את מספר הביטוח הלאומי שלך ועוד כמה פרטים אישיים. אתה יכול גם לבדוק את הרשומה שלך בדואר. אתה יכול לכתוב ל-HMRC ולבקש הצהרה על דמי הביטוח הלאומי שלך.

מה קורה אם אני חייב כסף?

אם אתה חייב כסף לביטוח הלאומי, תצטרך להחזיר אותו. אתה יכול להחזיר את הכסף בסכום חד פעמי או בתשלומים חודשיים. אתה יכול להחזיר את הכסף באמצעות הוראת קבע, כרטיס אשראי, המחאה או מזומן. אתה יכול גם להחזיר את הכסף באינטרנט.

אם אינך יכול להחזיר את הכסף בסכום חד פעמי, תוכל ליצור קשר עם HMRC כדי לדון באפשרויות שלך. ייתכן שהם יוכלו לארגן עבורך תוכנית תשלום. עליך לפנות גם ל-HMRC אם אתה חושב שחויב בביטוח לאומי יותר מדי.

חשוב להחזיר בהקדם את כל הכסף המגיע לכם לביטוח הלאומי. אם לא תחזיר את הכסף, HMRC עשוי לנקוט נגדך צעדים משפטיים. זה עלול לגרום לצו בית משפט או קנס.

לסיכום, אם אתה שכיר, אתה יכול לבדוק את רישום הביטוח הלאומי שלך באינטרנט או בטלפון או בדואר. אם אתה חייב כסף לביטוח הלאומי, עליך להחזיר אותו בהקדם האפשרי. אתה יכול להחזיר את הכסף בסכום חד פעמי או בתשלומים חודשיים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן