דף הבית » איך קוראים » האביר האפל: לחקור את גיבור העל מאחורי הסרט

האביר האפל: לחקור את גיבור העל מאחורי הסרט

האביר האפל: לחקור את גיבור העל מאחורי הסרט

האביר האפל: קלאסיקה של סרט גיבורי על

האביר האפל הוא סרט גיבורי על שהפך לקלאסיקה. מככב בו גיבור העל באטמן, שהוא אחד מגיבורי העל האיקוניים בכל הזמנים. הסרט יצא לאקרנים בשנת 2008 וזכה להצלחה גדולה, והכניס למעלה ממיליארד דולר בקופות. הוא גם זכה לשבחים, זכה בשני פרסי אוסקר והיה מועמד לשמונה. האביר האפל הוא הפרק השני בטרילוגיית באטמן של כריסטופר נולאן. זה עוקב אחר באטמן כשהוא נלחם בג'וקר, מוח פלילי שנחוש להשתלט על גות'האם סיטי. הסרט כולל גם דמויות אייקוניות אחרות כמו הארווי דנט, הקומישינר גורדון ואלפרד פניוורת'.

הסיפור מאחורי האביר האפל

האביר האפל מבוסס על סדרת הקומיקס באותו שם. הסיפור עוקב אחר באטמן כשהוא נלחם בג'וקר ובפושעים אחרים בעיר גות'האם. הסרט מתרחש בעולם שבו קיימים גיבורי על ונבלים, ובאטמן הוא הגיבור שחייב להגן על העיר מפני מזימותיו של הג'וקר. הסרט בולט גם בנימה האפלה והעזה שלו. מדובר בחריגה מהטון הקמפי של סרטי באטמן הקודמים, והוא הרבה יותר רציני בגישה שלו. הסרט כולל גם כמה מהסצנות האיקוניות ביותר בתולדות סרטי גיבורי העל, כמו שוד הבנק של הג'וקר ומרדף באטפוד.

גיבור העל מאחורי האביר האפל

האביר האפל מככב באטמן, אחד מגיבורי העל האיקוניים בכל הזמנים. באטמן נוצר על ידי בוב קיין וביל פינגר בשנת 1939, ומאז הוא חלק מהתרבות הפופולרית. באטמן הוא ערני הנלחם בפשע בעיר גות'האם, והוא ידוע בשימוש שלו בגאדג'טים ובאומנויות לחימה. באטמן ידוע גם באישיותו האפלה והמרהיבה. הוא דמות מורכבת שנאבקת בשדים הפנימיים שלו, ולעתים קרובות הוא נתפס כסמל של צדק ותקווה מול החושך.

צוות השחקנים של האביר האפל

האביר האפל כולל צוות כוכבים. כריסטיאן בייל מככב בתור באטמן, ואליו מצטרפים הית' לדג'ר בתור הג'וקר, אהרון אקהרט בתור הארווי דנט, גארי אולדמן בתור הקומישינר גורדון, ומייקל קיין בתור אלפרד פניוורת'. בסרט מופיעים גם מורגן פרימן, מגי ג'ילנהול וסיליאן מרפי בתפקידי משנה.

השוואה מהירה

אופי שַׂחְקָן
באטמן כריסטיאן בייל
הג'וקר הית' לדג'ר
הארווי דנט אהרון אקהרט
הנציב גורדון גארי אולדמן
אלפרד פניוורת' מייקל קיין

האביר האפל הוא סרט שהפך לקלאסיקה. מככב בו באטמן, אחד מגיבורי העל האיקוניים בכל הזמנים, וכולל צוות כוכבים. הסרט מתרחש בעולם בו קיימים גיבורי על ונבלים, והוא עוקב אחר באטמן כשהוא נלחם בג'וקר ובפושעים אחרים בעיר גות'אם. הסרט בולט בגוון האפל והגרגר שלו, והוא אחד מסרטי גיבורי העל המצליחים בכל הזמנים.

שאלות ותשובות

מה התקציב של האביר האפל?

התקציב של האביר האפל היה 185 מיליון דולר.

מי כתב את סדרת הקומיקס האביר האפל?

סדרת הקומיקס האביר האפל נכתבה על ידי בוב קיין וביל פינגר.

באילו פרסים זכה האביר האפל?

האביר האפל זכה בשני פרסי אוסקר והיה מועמד לשמונה.

סיכום

האביר האפל הוא סרט גיבורי על שהפך לקלאסיקה. מככב בו באטמן, אחד מגיבורי העל האיקוניים בכל הזמנים, וכולל צוות כוכבים. הסרט מתרחש בעולם בו קיימים גיבורי על ונבלים, והוא עוקב אחר באטמן כשהוא נלחם בג'וקר ובפושעים אחרים בעיר גות'אם. הסרט בולט בגוון האפל והגרגר שלו, והוא אחד מסרטי גיבורי העל המצליחים בכל הזמנים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן