דף הבית » למה אני » אמא, למה אני היחיד בגן עם ארבע אצבעות?

אמא, למה אני היחיד בגן עם ארבע אצבעות?

אמא, למה אני היחיד בגן עם ארבע אצבעות?

מבוא

כשהייתי בגן, הייתי היחידה עם ארבע אצבעות על יד ימין. נולדתי עם מצב שנקרא סימברכידקטילי, שהוא מום מולד ביד. זו הייתה חוויה קשה עבורי, מכיוון שהייתי היחידה עם המצב הזה בכיתה שלי. לעתים קרובות הקניטו אותי ולעגו לי על ידי בני גילי. הייתי גם מאוד מודע לעצמי לגבי היד שלי, ותמיד ניסיתי להסתיר אותה. במאמר זה, אדון בחוויה שלי להיות היחידה בגן עם ארבע אצבעות. אספק גם טבלת השוואה של סוגים שונים של סימברכידקטיה וקטע דעה אישית.

מהי סימברכידקטיליה?

Symbrahydactyly היא מום מולד ביד, הנגרם מהתפתחות לא תקינה של היד במהלך ההריון. הוא מאופיין בקיצור של האצבעות ו/או האגודל, ובנוכחות של ארבע אצבעות בלבד על יד אחת. זהו מצב נדיר, והוא משפיע רק על אחת מכל 10,000 לידות. ניתן לסווג את סימברכידקטיה לשלושה סוגים: סוג I, סוג II וסוג III. סוג I הוא הצורה הקלה ביותר של המצב, והוא מאופיין בקיצור של האצבעות ו/או האגודל. סוג II הוא הצורה החמורה ביותר של המצב, והוא מאופיין בהיעדר מוחלט של האצבעות ו/או האגודל. סוג III הוא צורת הביניים של המצב, והוא מאופיין בהיעדר חלקי של האצבעות ו/או האגודל.

Type I Symbrahydactyly

סימברכידקטיליה מסוג I היא הצורה הקלה ביותר של המצב, והיא מאופיינת בקיצור של האצבעות ו/או האגודל. האצבעות עשויות להיות קצרות מהרגיל, והן עשויות להיות מעוקלות או כפופות. האגודל עשוי להיות גם קצר מהרגיל, והוא עשוי להיות מעוקל או כפוף.

Type II Symbrachydactyly

סימברכידקטיליה מסוג II היא הצורה החמורה ביותר של המצב, והיא מאופיינת בהיעדר מוחלט של האצבעות ו/או האגודל. האצבעות עשויות להיות נעדרות לחלוטין, או שהן עשויות להתמזג יחד. האגודל יכול גם להיות נעדר לחלוטין, או שהוא יכול להיות התמזג יחד.

Type III Symbrachydactyly

סימברכידקטיליה מסוג III היא צורת הביניים של המצב, והיא מאופיינת בהיעדר חלקי של האצבעות ו/או האגודל. האצבעות עשויות להיעדר חלקית, או שהן עשויות להיות מתמזגות זו לזו. האגודל יכול להיות גם נעדר חלקית, או שהוא יכול להיות התמזג יחד.

השוואה מהירה

סוּג אצבעות אֲגוּדָל
סוג I קצר מהרגיל קצר מהרגיל
סוג II נעדר לחלוטין נעדר לחלוטין
סוג III נעדר חלקית נעדר חלקית

הניסיון שלי

החוויה שלי להיות היחידה בגן עם ארבע אצבעות הייתה קשה. לעתים קרובות הקניטו אותי ולעגו לי על ידי בני גילי, והייתי מאוד מודע לעצמי לגבי היד שלי. תמיד ניסיתי להסתיר את זה, והייתי מאוד נבוך כשאנשים שמו לב לזה. הייתי גם מאוד מודע לעובדה שאני שונה מכולם. הרגשתי שאני לא משתלב, ותמיד ניסיתי למצוא דרכים לגרום לעצמי להרגיש טוב יותר. ניסיתי להתמקד בדברים שאני יכול לעשות, במקום בדברים שלא יכולתי לעשות. היה לי גם מזל גדול שיש לי משפחה תומכת וחברים שתמיד היו שם בשבילי. הם עזרו לי לקבל את עצמי ולהבין שלהיות שונה זה בסדר. הם גם עזרו לי להבין שאני לא לבד, ושיש אנשים אחרים שיש להם את אותו מצב כמוני.

דעה אישית

טיפול סימברכידקטי היה חוויה קשה עבורי, אבל זה גם לימד אותי הרבה שיעורים חשובים. זה לימד אותי לקבל יותר את עצמי ואת אחרים ששונים. זה גם לימד אותי להיות יותר מבינה וחמלה כלפי אלה שעוברים חוויות דומות. אני מאמין שחשוב לדבר על מצבים כמו סימברכידקטליה, כדי שאנשים יוכלו להיות מודעים יותר אליהם ולהבין יותר את אלה שיש להם. אני גם מאמין שחשוב לחגוג את ההבדלים בינינו, ולהכיר בכך שכל אחד הוא ייחודי בדרכו שלו. אם אתה או מישהו שאתה מכיר יש סימברכידקטיה, אני ממליץ לך לצפות בסרטונים על סימברכידקטיה ולפנות לקבוצות תמיכה וארגונים שיכולים לספק מידע ומשאבים. בסופו של יום, חשוב לזכור שכולנו ייחודיים ושיש לחגוג את ההבדלים בינינו. כולנו צריכים לשאוף להיות יותר מקבלים ומבינים אחד את השני, ולהכיר בכך שכל אחד מיוחד בדרכו שלו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן