דף הבית » איפה נמצאת » איפה נמצאת נפאל?

איפה נמצאת נפאל?

איפה נמצאת נפאל?

איפה נמצאת נפאל?

נפאל היא מדינה קטנה השוכנת בדרום אסיה, גובלת בהודו וטיבט. הוא ממוקם בהרי ההימלאיה, והוא ביתם של שמונה מתוך עשרת ההרים הגבוהים בעולם, כולל הר האוורסט. נפאל היא מדינה ללא מוצא לים, כלומר אין לה גישה לים.

גיאוגרפיה של נפאל

נפאל מחולקת לשלושה אזורים גיאוגרפיים נפרדים: הרי ההימלאיה, אזור הגבעות וטראי. הרי ההימלאיה הם רכס ההרים הגבוה בעולם, ומהם ביתם של כמה מהפסגות הגבוהות בעולם. אזור הגבעות הוא אזור הררי באמצע הארץ, והטראי הוא מישור מישורי ופורה בדרום. שטחה של נפאל הוא 147,181 קמ"ר (56,827 מייל רבוע).

האקלים של נפאל

בנפאל יש אקלים מגוון, הנע בין סובטרופי בדרום לאלפיני בצפון. המדינה חווה ארבע עונות שונות: קיץ, מונסון, סתיו וחורף. הקיץ חם ולח, עם טמפרטורות שמגיעות עד 35 מעלות צלזיוס (95 מעלות פרנהייט). החורף קר ויבש, כשהטמפרטורות יורדות ל-4°C (25°F). עונת המונסון מביאה גשמים עזים מיוני עד ספטמבר.

אוכלוסיית נפאל

בנפאל יש אוכלוסייה של כ-29 מיליון איש. רוב האוכלוסייה היא הינדית, ואחריה בודהיסטים ומוסלמיים. נפאלית היא השפה הרשמית של המדינה, למרות שאנגלית מדוברת ברבים בערים. עיר הבירה קטמנדו היא העיר הגדולה ביותר בנפאל, עם אוכלוסייה של 1.5 מיליון תושבים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן